ASPnZNIPP Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Har en Harddisk som ble tatt ut av en data for et par år siden (160GB 7200rpm) operativsystemet lå da på denne disken, men vil det ligge der og fungere hvis jeg setter den i en ny pc? Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det vil fortsatt ligge på disken, men om det fungerer videre er heller tvilsomt, men da kommer det an på hvilket type operativsystem som er installert og hvor likt oppsettet er i forhold til det som var brukt tidligere. Så litt mer utfyllende enn harddisk størrelse og hastighet er hjelp i. Lenke til kommentar
ASPnZNIPP Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 vet ikke annet enn at den var i en kontor-pc intel mest sansynlig.. tror det er win7, men kan være xp Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Er egentlig bare ein måte å finne utav det på, det er faktisk å prøve! For noen ganger kan det fungere, men svært ofte vil det ikke fungere. Lenke til kommentar
ASPnZNIPP Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 okei : )takk for svar! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Er i alle fall oppskriften på masse problemer. Alle driverne fra den gamle pcen er installert, og de blir liggende og kan skape masse trøbbel på den nye pcen. i tillegg er det 99% sikkert en OEM installasjon av Windows som da ble deaktivert på den nye pcen, og du får neppe aktivert den på nytt, om ikke hardwaren er veldig lik den gamle pcen. Men teoretisk skal det fungere med Windows 7 i alle fall. Lenke til kommentar
ASPnZNIPP Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 den nye pc'e har ikke operativsystem, siden den enda ligger i mange deler rundt om kring på et lager ; ) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Tja, jeg satte en gang inn en HDD med Windows XP som var fra en AMD basert PC i en Intel basert PC. For moro skyld kjørte jeg PC'en i gang, var helt sikker på at det ikke ville funke, men stor var min forbauselse da XP startet normalt, installerte driver og etter et par restarter virket alt helt normalt. Så noen ganger går det bra, andre ganger går det ikke, noe jeg også har opplevd med å skifte fra X58 til X79 hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå