Gå til innhold

Muslims land


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Det er paradoksalt at de som kjemper for sosial aksept for sitt politiske syn og retten til å kunne eksistere ønsker å kneble andre fra å uttrykke sin religiøse eller politiske syn..

 

Det bør jo nesten gå begge veier spør du meg...

 

Trur du misforstår dine meiningsmotstandera, stråmann blir det kalla på godt norsk. Det er ingen som vil nekte nokon å følge trua si, men vi vil ikkje ha meir innvandring fordi vi veit at det får negative konsekvensar. Men nok om det.

 

Noko som er endå meir paradoksalt er at du er for at folk skal få følge sin religion her, men vil ikkje meine noko om drap, hærverk, terrorisme og intoleranse som blir begått i andre land. Skulle nesten tru at enkelte betyr litt mindre enn andre, som ikkje er noko nytt i meir venstrevridde miljø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du misforstår dine meiningsmotstandera, stråmann blir det kalla på godt norsk. Det er ingen som vil nekte nokon å følge trua si, men vi vil ikkje ha meir innvandring fordi vi veit at det får negative konsekvensar. Men nok om det.

 

Jeg håper virkelig det...

 

 

Noko som er endå meir paradoksalt er at du er for at folk skal få følge sin religion her, men vil ikkje meine noko om drap, hærverk, terrorisme og intoleranse som blir begått i andre land. Skulle nesten tru at enkelte betyr litt mindre enn andre, som ikkje er noko nytt i meir venstrevridde miljø.

 

Jeg sier hva jeg mener om saken, om jeg har en mening om den, men utover det så kan de få holde på som de vil ja... Hvorfor ???

 

Først og fremst fordi jeg anerkjenner deres nasjoner og deres suverenitet og dersom dem ønsker å drepe hverandre i hopetall så er det et valg de har tatt...

 

Slik jeg ser det er det bedre å la dem bli ferdig, og så blir det vel fred til slutt...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Først og fremst fordi jeg anerkjenner deres nasjoner og deres suverenitet og dersom dem ønsker å drepe hverandre i hopetall så er det et valg de har tatt...

 

Slik jeg ser det er det bedre å la dem bli ferdig, og så blir det vel fred til slutt...

 

Så la oss sei at vi hamna under eit anna lands grenser, la oss sei Palestina. Så hadde dei byrja å slakte oss alle ned. Hadde du meint at det var heilt greit? "Bedre å la dem bli ferdig, og så blir det vel fred til slutt". Vi er jo under deira suverenitet, er det då greit at dei byrjar å slakte oss ned? Poenget mitt er at alle innanfor ei landegrense ikkje er den same gruppa, og enkelte blir desverre offer for andre sine jævelske handlingar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er et veldig dårlig eksempel siden problemet der er konstruert og da direkte forårsaket av "vår" inngripen...

 

Du tenker på FN?

 

Men om det bryter ut borgerkrig i Tyskland så mener jeg at de skal få holde på ja...

 

Viss dei begynte å drepe alle dei tyrkiske immigrantane då? Fordi dei er muslimar. Er også det greit?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Dette problemet er konstruert og skapt av og selv og er ikke "naturlig", men vi snakker da primært om krig og sånt da.. Ikke kriminelle handlinger som politiet hånterer

 

Naturlig? Er andre sine valg om å drepe og andre forferdelige handlingar eit resultat av noko anna enn deira eigne valg? Fortell meg korleis det ikkje er deira valg å drepe nokon som ikkje har noko med saken å gjere?

Lenke til kommentar

Viss dei begynte å drepe alle dei tyrkiske immigrantane då? Fordi dei er muslimar. Er også det greit?

 

Det er ikke mitt land.. Jeg vil si at det burde finnes bedre måter å gjøre det på, men utover det så får Tyskland stå for sine egne handlinger...

 

Jeg skal ikke påstå at jeg sikkert vil komme med unntak, for teorien, eller ideen om dette oppsto jo først og fremst pga. problemer som ligger syykt langt unna, som i Afrika og midtøsten ol.

 

EDIT; hvor i alle dager fikk jeg Tyskland fra da.. lols.. hakke peiling.. leste feil en plass...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er ikke mitt land.. Jeg vil si at det burde finnes bedre måter å gjøre det på, men utover det så får Tyskland stå for sine egne handlinger...

 

Kva hadde du sagt om tyskerane viste om at enkelte av sine eigne innbyggjarar vart drept då, og ikkje ville beskytte dei likevel? Eller for den saks skyld, kvifor er nordmenn meir verdifulle enn folk i andre land? Kva er det med oss som gjer oss meir verdifulle?

 

Jeg skal ikke påstå at jeg sikkert vil komme med unntak, for teorien, eller ideen om dette oppsto jo først og fremst pga. problemer som ligger syykt langt unna, som i Afrika og midtøsten ol.

 

Problemer som ligger fem timar unda med fly.

Lenke til kommentar

Det er nå ein viss forskjell mellom Nord-Irland konflikten og i Syria. I førstnemde vart dei katolske diskriminert i svært stor grad, og hadde eigentleg grunn til å gjere slik som dei gjorde.

 

 

 

Kva er det du meinar det ligg bak muslimane sin oppførsel då, enn at dei nettopp er kristne.

 

Hvis det er Syria du mener, er det det faktum at de "kristne" ansees som del av Assad regimet, hatt lederposisjoner i maktapparatet og er derfor generellt forhatte osv. I Egypt er det velkjent at koptere har deltatt i propaganda mot muslimer, bl.a. den famøse Mohammed-filmen nylig var lagd og finansiert av koptere, og at president Bush bevilget 450 millioner dollar til bla.å (mis)bruke kristne menigheter i midt-østen i politisk øyemed.

 

Men når maktapparater faller, så vet vi av erfaring at "mobben" overtar, akuratt som tyskertøsene og andre overløpere i 1945 så bittert erfarte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hvis det er Syria du mener, er det det faktum at de "kristne" ansees som del av Assad regimet, hatt lederposisjoner i maktapparatet og er derfor generellt forhatte osv.

 

Det er ein eigen ministerpost for dei kristne syrerane, men ellers har ikkje dei hatt noko serlig med Assad regimet å gjere. Altså blir dei drept på grunn av vrangforestilningar? Gjer det situasjonen betre for deg? Føler du at det rettferdiggjer noko?

 

I Egypt er det velkjent at koptere har deltatt i propaganda mot muslimer, bl.a. den famøse Mohammed-filmen nylig var lagd og finansiert av koptere,

 

Det er muslimar som har begått forferdelige terrorhandlingar mot vesten, kanskje vi skulle begynne å drepe alle samen? Det er jo same logikk som du rettferdiggjer handlingane deira med. Fordi nokon kopterar har laga ein film om mohammed, så må alle bøte med livet. Synes det er rart at enkelte støtter slik oppførsel, og paradokset er at venstrevridde ofte gjer det. Sjølv om dei liksom har heilt andre meiningar her heime. Kva det betyr kan du sjølv tenke deg.

 

og at president Bush bevilget 450 millioner dollar til bla.å (mis)bruke kristne menigheter i midt-østen i politisk øyemed.

 

Har du kilde til dette? Eller er den endå ein vrangforestillning den sterke varmen har ført med seg for araberane?

 

Men når maktapparater faller, så vet vi av erfaring at "mobben" overtar, akuratt som tyskertøsene og andre overløpere i 1945 så bittert erfarte.

 

Igjen, betyr dette at det som skjer er riktig?

Lenke til kommentar

Kva hadde du sagt om tyskerane viste om at enkelte av sine eigne innbyggjarar vart drept då, og ikkje ville beskytte dei likevel? Eller for den saks skyld, kvifor er nordmenn meir verdifulle enn folk i andre land? Kva er det med oss som gjer oss meir verdifulle?

 

Ingenting som gjør oss mer eller mindre verdifulle... Jeg likestiller Norge som nasjonal stat med alle andre nasjonale stater... Jeg likestiller også det etnisk Norske folk med andre etniske grupper.

 

Om noen er mer verdifulle så er det antallet som gjør dem verdifulle som folk, fordi de er utrydningstruet...

 

Jeg vil til eksempel da si at en ur stamme fra amazonas som er tro mot sine tradisjoner og lever slik de vil er mer verdifull som folkeslag nettopp fordi de er få og utrydningstruet...

 

Jeg mener at det unike ved alle nasjoner og folk er verdt å bevare, men om de velger å rasere hele nasjonen sin til fordel for politisk makt eller penger så er det en sak de må stå for selv...

 

Så om det nå var slik du beskriver i Tyskland så ville jeg nok skreket like høyt som alle andre, men ville nok ikke gjort mer enn nettopp å skrike...

 

Hvilke konsekvenser det ville fått for et fremtidig samarbeid med dem osv er jo selvsagt en annen sak, men jeg mener ganske sikkert at jeg ville stemt nei til å blande meg opp i saken...

 

La dem rydde opp selv, det er deres land...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Var det noen som ble straffet for å snauklippe tyskertøser eller rulle dem i tjære & fjær?

 

Om dei ikkje vart det, burde dei bli straffa i dag. At nokon ikkje blir straffa for handlingane sine blir det forresten ikkje betre om andre ikkje blir det. Om nokon dreper andre og ikkje blir straffa for det, og så dreper deg. Føler du at handlinga blir mindre gale?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...