Gjest medlem-82119 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Høres ut som en defekt vifte. Kanskje den kjøler dårlig pga defekten, så økes speeden litt for å kjøle mer og økt hastighet gir mer lyd. Når tempen er lavere senkes viftehastigheten. KUn en gjetning fra min side. Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 SSD en kan mate cpu og gpu med data raskere så de kan jobbe fortere, da bruker de også mer strøm. Strømforsyninger kan lage litt pipe, skurre hyle lyd når de gir mye strøm. Grunnen til dette er høyfrekvente PWM signaler som går igjennom spoler og kondensatorer. Grafikkort kan også lage slike lyder. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Høres heller ut som det er noe feil med PSU, kan være kondensator som er litt dårlig. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 SSD en kan mate cpu og gpu med data raskere så de kan jobbe fortere, da bruker de også mer strøm. Strømforsyninger kan lage litt pipe, skurre hyle lyd når de gir mye strøm. Grunnen til dette er høyfrekvente PWM signaler som går igjennom spoler og kondensatorer. Grafikkort kan også lage slike lyder. Er det noen måte å forhindre lydene på? Fordi lyden er utrolig irriterende, og når lyden kommer går også alle viftene i kabinettet raskere i tillegg som om de skal kjøle noe... Det skjer regelmessig, ikke bare en gang i timen eller noe. Er det noen endringer jeg kan gjøre i BIOS eller i Windows? Eller må jeg ha en PSU med mer W? Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Høres heller ut som det er noe feil med PSU, kan være kondensator som er litt dårlig. Tror ikke det, dersom jeg nettopp fikk ny strømforsyning, den er bare 2 gammel eller noe. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hei, jeg installerte nettopp en Samsung 840 Pro 250GB SSD i min PC. Men etterpå har jeg merket at idle-temperaturen på grafikkortet og prosessoren har steget ganske mye, og viftene må gå raskere enn før. I tillegg til dette, har strømforsyningen begynt å lage noen ekstremt irriterende "skrike/hyle" lyder som varer i ca. 5-10 sekunder og kommer nesten hvert minutt. Når disse lydene kommer, går også alle viftene til komponentene i PC-en raskere. Når jeg derimot booter inn i den gamle Windows-versjonen som kjøres på HDD-en min, er det ingen lyder og alle komponetene er like kalde som før. Er det noen settings i BIOS eller Windows som kan være feil? Jeg har en Corsair TX850W PSU, GTX 580 skjermkort og Intel i7 2600k prosessor. Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Å du er sikker på att du har installert alle nyeste driverne også? Kunne jo virke som en chipset driver som kan mangle, men uten å vite noe mer om detaljene rundt dette vet jeg ikke stort mer Hvordan var det under selve installasjonen av Windows da? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 ligner det på denne lyden? Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Når jeg er i BIOS og før jeg booter inn i den nye versjonen jeg installerte av Windows som er på SSD'en, så er alt helt greit. Ingen lyder, ingenting. Men noen minutter etter jeg har bootet inn i Windowsen som er på SSD'en, så kommer lydene og alt det der.. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 ligner det på denne lyden? Egentlig ikke, det er en litt lysere og mer "elektrisk" lyd. Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Men, har du installert alle driverene, og sjekket at det er de siste? Finn ut produsent og model av hovedkort, og gå til produsentens nettside og finn hovedkortet ditt, last deretter ned de siste driverne Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Har lastet ned alle driverne jeg fant på nettsiden til Asus. Lenke til kommentar
burger1 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Windows tast -> 'Enhetsbehandling' -> Se igjennom listen etter spørsmål tegn eller utropstegn, finner du noen av de, er det en feil på driver en plass. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ingen feil der, oppdaterte nettopp BIOS også. Problemet er der fortsatt.. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Tror du SSD'en kan være problemet, med tanke på at når jeg bruker HDD som OS-disk og før jeg installerte den så var alt fint?? Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Kan SSD'en være problemet? Endret 22. april 2013 av MaxiG Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Er det noe slikt mon tro: SSD'en kan forsåvidt ikke være problemet, da den er en elektronisk komponent uten bevegelige deler. Lenke til kommentar
maxvons Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Er det noe slikt mon tro: SSD'en kan forsåvidt ikke være problemet, da den er en elektronisk komponent uten bevegelige deler. Det er litt sånn, men litt mindre intenst og det kommer ikke så ofte som der. Men jeg vet ikke om det er coil whine, siden det er ingen lyder i BIOS eller når jeg booter inn i Windows versjonen på HDD'en min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå