Gå til innhold

[Løst] Italiensk tastatur beste alternativ for norsk tastatur?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle våge meg på å skifte tastatur selv på min Acer Aspire TimelineX 3820TG. Det ble totalt ubrukelig etter at jeg sølte en liten skvett væske på det.

Det finnes ganske mange rimelige tastaturer på eBay, men selvfølgelig ikke i Nordic layout. Jeg ønsker heller ikke å bruke en masse penger på å kjøpe et til over 400 kroner, i tilfelle det ikke vil løse problemet, og PCen er vel heller ikke verdt det.

Mitt spørsmål er:

Jeg har funnet forskjellige typer på eBay, et US uten AltGr tast, et US med AltGr, men også et italiensk. Sistnevnte ser ut til å ha nøyaktig samme layout som det nordiske.

Blir ikke da det italienske tastaturet beste valg, siden man bare kan tegne det norske tegnet på de tastene som har andre tegn? Vil ikke da tastaturet fungere helt som det opprinnelige, bare enkelte taster har feil symbol trykket på tasten?

Og er det noen som har erfaring fra å kjøpe sånt fra eBay? På en del står det at de er genuine, eller OEM, mens det italienske ikke står noenting. Bør det evt. stoppe meg i å kjøpe det italienske?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...