Gå til innhold

Feedback på ymse tanker om smarttelefoner settes pris på

Anbefalte innlegg

Hallois,

Kom ikke på en bedre overskrift enn dette.

Jeg lurer på litt ymse, men de kommer fram mer som tanker enn spm i huet mitt, så jeg bare vaser i vei, så får jeg se om jeg er så heldig at noen har noe interessant feedback å komme med.

Første smarttelefon jeg kjøpte var en HTC Desire i 2010. Siden sammenligningsgrunnlag med noe annet ikke var der, syntes jeg den var helt ok, men følte at det var som å eie en F1-bil for søndagsturer. Føltes ut som jeg brukte 5% av telefonens kapasitet, og at jeg burde være godt over snittet interessert i teknologi for at det sku være vits i at jeg hadde den.

Og Sense? Uff, sense var bare plagsomt.

Det hjalp heller ikke at det føltes ut som den var glemt av HTC 6 mnd etter jeg kjøpte den.

Den verste erfaringen min med android var den automatiske backup-funksjonen jeg hadde på tlf når jeg kjøpte den, som ble fjernet av google uten at brukerne ble informert om det. Mistet en masse kontakter, sms'er m.m. pga. det.

Det sies at man ikke vet hva man har før man har mistet det, og når jeg kjøpte iPhone 4S innså jeg at jeg plutselig var satt i et veldig lite, dog pent innredet fengsel. Gikk knapt fem minutter mellom hver gang jeg kom over noe jeg ikke kunne gjøre, fordi apple i all sin visdom kjenner mine behov bedre enn meg selv.

Tror ikke jeg har innsett at mye av det jeg ville gjøre er trivielt, er mer at jeg har blitt så vant til å ikke få lov til noe som helst, at jeg har gitt opp.

Eneste måten jeg kan godta at iOS er enklere å bruke/mer brukervennlig på, er fordi det er som en bil med fram-revers, og that's it. Det er ikke positivt at noe er brukervennlig hvis det er på bekostning av at man har fjernet de mest grunnleggende funksjonene.

Men når man først har gitt opp, er iOS et veldig behagelig OS å bruke. Det er stabilt, og jeg vet at jeg sannsynligvis vil kunne oppdatere mobilen til nyeste OS lenge etter jeg har kjøpt meg ny og den er gitt bort/ligger i en skuff.

Det jeg liker best med iOS er noe jeg ikke klarer helt å ordlegge, det er 'følelsen' av å bruke det.

Men jeg er muligens en snål smarttelefon-bruker, da jeg ikke bruker apper. Det er forsåvidt ikke helt sant, jeg har vel en eller to apper jeg bruker (rutetider og nettbank), men alle disse appene gjør alt mer komplisert og stressende.

Jeg kunne tenkt meg en mobil med knallbra kamera, bra batteri. og ikke minst en god browser. Slik jeg ser det trenger man kun apper for diverse nettsider fordi browseren er mangelfull.

Nuvel, dette var slutten på mine uredigerte tilfeldige tanker om smarttelefoner.

Får se om noen har noe å bidra med til denne synsesuppa.

Endret av Dinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe... takker for svar =o)

Ser hva du sier, og er enig.

Det skal jo sies at siden jeg ikke hadde hatt smarttelefon før, hadde jeg gitt litt etter for hypen, og jeg er veldig for ideen om alt i ett. Det jeg har innsett er at det er bare alt i ett fordi man må ha 1000 apper for hver minste ting...

Betalte forsåvidt ikke mer enn 2000 for iPhonen og 1500 for HTC'en

Jeg har ennå ikke kommet over noen apper som gjør noe jeg har følt et behov for å bli gjort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...