igxx Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Hallo, har holde på med pcen en stund, og hver gang jeg er borte i pcen så kommer det nye problemer. og de problemene jeg vet om nå er: * pcen bruker ca 35 sec på å starte opp med intel 520 noe som er sykt lang tid Når pcen starter opp ser det slik ut: det du ser på bilde er en [-] i venstre hjørne, men det står b4 nedi høyre hjørne. og slik står det i 10-15 sec. * Av og til skur ikke pcen på seg i det hele tatt, men blir da fryst på bilde som du ser like oven på. * Har hatt et g19 som har flippet noe ut (skjermen blir hvit og tastaturet var ikke kontaktet og masse tull, derfor kjøpte jeg meg et mad catz strike 7, som fungerer flott, problemet er bare at når jeg restartet pcen, nektet den å fungere, skjermen lyste, men tastaturet var svart og kunne ikke skrive. så måtte ta ut kontakten og koble i på nytt. Mens windows da noe som at de ikke kunne finne den uidentifiserte usb porten, og sa at det var noe som var feil med den. og dette lignet problemene jeg hadde med det forige tastaturet * fikk plutselig ekstrem lav FPS på smite som ikke krever så veldig mye, kjører det vanligvis på 120-150 FPS men nå droppet det ned til 40-50 noe som gjør det vanskelige å spille pga du er vant med 120 FPS. vet ikke om dette gjelder andre spill har ikke testet * plutselig blir pcen veldig treig og hakker nesten, alt jeg gjør legge å er vanskelig å gjøre noe, har bare skjedd 2 ganger. * cpu temperaturen er oppe på 50 grader under spilling (har i5 med den nye h60 kjølingen) Så hva kan gjøre, for har sikkert bruk 20k på pcen og utstyr og vil gjerne at ting skal fungere. INTEL 520 SERIES CM STORM FULLTOWER TROOPER GTX 560ti intel i5 2500 MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 8 gb ram 1333 MHz samsung spnpoint F3 1TB Sony Optiarc DVD±RW Burner windows 7 TP-LINK Og alt er tilkoblet: Corsair HX 650W PSU Extra utstyr som er kobler inn 24/7 g27 mad ratz Strike 7 Nvidia geforce 3d v2.0 wireless kit g700 PCEN MIN Endret 24. april 2013 av igxx Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 kan også legge til at sist gang jeg slo av maskinen (etter at jeg hadde koblet litt strike 7) begynte pcen å lage en lang pipelyd, men slo seg av da jeg skrudde på pcen. tok 5-6 forsøk for å komme meg forbi (det som vises på skjerm bilde) Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Evt er dette "normale" problemer. Det kan være muligheter at alt handler om at jeg "bare" har 650w på PSU'en min? har også tilkoblet 2 pc skjermer, men de tar vell neppe noe strøm, så har vell ingen ting med saken å gjøre, hvis det er det som faktisk er problemet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Hvilke spill er det snakk om? Siden du nevner at du er oppe i 150fps med ett 560ti. Har du nyeste firmware på ssd'n.? Aktivert ahci i bios før du la inn OS.? Så lenge ikke psu'en er "jalla kvalitet", holder den til oppsettet ditt. Edit: Så du hadde hx-serien. Du kan kjøre ei runde med ccleaner og spybot/malwarebytes og se om det hjelper. Sjekka om det er masse oppstartselementer i msconfig(eller ccleaner).? Endret 22. april 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Hvilke spill er det snakk om? Siden du nevner at du er oppe i 150fps med ett 560ti. Har du nyeste firmware på ssd'n.? Aktivert ahci i bios før du la inn OS.? Så lenge ikke psu'en er "jalla kvalitet", holder den til oppsettet ditt. Edit: Så du hadde hx-serien. Du kan kjøre ei runde med ccleaner og spybot/malwarebytes og se om det hjelper. Sjekka om det er masse oppstartselementer i msconfig(eller ccleaner).? Smite er et moba ligndende spill, som ikke krever så alt for mye, poenget var bare at for et par dager siden hadde jeg 120FPS mens nå ligger jeg rundt 60, så noe har jo skjedd. ahci har blitt lagt inn, hvis jeg ikke husker helt feil. Hvordan oppdatterer jeg firmwaren på ssd'en, og vil det føre til evt forandringer ? hva menes med oppstatselemter i msconfig ? EDIT legger med et bilde fra CCleaner skal jeg evt klikker fix ? eller vil det få systemet mitt til å gå adundas ? som du ser er det mange flere sider med problemer som: - unused file extension - activex/COM issue - missing TypeLiv - installer reference issue - obsolete software key - invaild firewall rule - missing MUI reference - Endret 22. april 2013 av igxx Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Gå inn på hjemmesiden til disken din, firmware ligger sikkert der. Skjer ikke noe annet enn at den muligens blir mer stabil. Ahci må aktiveres i bios før installering av OS, eller så får du ikke den ytelsen disken gir. Trykk på startlinjen, skriv msconfig, gå inn på oppstartselementer og huk av. Det eneste jeg har der er eset(antivirus) og ccc. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Gå inn på hjemmesiden til disken din, firmware ligger sikkert der. Skjer ikke noe annet enn at den muligens blir mer stabil. Ahci må aktiveres i bios før installering av OS, eller så får du ikke den ytelsen disken gir. Trykk på startlinjen, skriv msconfig, gå inn på oppstartselementer og huk av. Det eneste jeg har der er eset(antivirus) og ccc. hva med det siste jeg skrev om det skjerm bilde, og spørsmålet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ja bare velg fix, Kjør både "renser" og "register". Lenke til kommentar
igxx Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Ja bare velg fix, Kjør både "renser" og "register". har kjørt det, men er nesten redd for å slå av pcen, gruer meg nesten. Forresten er det et program som jeg kan kjøre som gjør at jeg kan skjedde speeden på SSD'en slik at jeg vet om achi ble slått på før OS ble instalert? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Du kan prøve AS-SSD. Du kan ikke finne ut om ahci var av eller på ved å sjekke hastigheten på den måten. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Men antar den ble slått på tingen er at tiden på oppstarten har gått kraftig opp i det siste. Hva som skjedde i går: slår av pcen Pcen er HELT slått av og alle lys er borte pcen starta å lage en lang lyd: bUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu og til slutten var det kun et konstant summetone som ikke var så veldig høy, men hørte den hele tiden, så måtte slå av anlegget for å kunne få sove. Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Så lydene kommer både i oppstartsfasen og etter windows har startet.? Kan du evt lytte til vifter/komponenter inni kabinettet for å høre hvor lydene kommer fra.? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Så lydene kommer både i oppstartsfasen og etter windows har startet.? Kan du evt lytte til vifter/komponenter inni kabinettet for å høre hvor lydene kommer fra.? Lyden kommer kun når jeg slår av pcen, ikke når jeg starter. lyden kommer fra høytalerene, altså ikke fra selve pcen, og hvis jeg ikke har tilkoblet høytalerne kommer ikke lyden, men lyden kommer heller ikke fra høytalerene da. så det kan heller være høytalerene. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Prøvd å oppdatere lydkort-driver.? Prøvd andre høytalere? Endret 23. april 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Prøvd å oppdatere lydkort-driver.? Prøvd andre høytalere? Har ikke muligheter for å teste andre høyttalere, og de er tilkoblet mini-jack som ikke har noen drivere? Og det skjedde det igjen: - Plutselig uten at jeg gjorde noe blaket modul skjermen på strike 7 helt ut, den slo seg på igjen og deretter helt av (ble stående: med oppstart skjerm (hvor det bare står strike 7) . og ca 2 min senere kom den tilbake, og nå er det akuratt slik den skal vær. Hva i hulleste er grunnen til dette? tastaturet kostet 2700 og blakker ut akuratt som g19. er redd for jeg har kastet alle pengene rett av av vinduet, hvorfor skjer dette? HJELP Lenke til kommentar
rillto Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Selv om du siterer Cæsar så må du nok se deg slått av pcen. Pipelyder er tegn på hardware feil. Du har nok feil på skjermkortet eller annet hardware utstyr. Har du stort skjermkort trengs det ekstra strøm til dette. Koble fra alt du ikke trenger og start på nytt. Memtest må du kjøre flere ganger for å være sikker. Sjekk disken din med disk kontroll. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Siden du åpenbart har så mange problemer nå, kan du forsøke å legge inn win 7 på nytt. Samt legge inn alle nyeste drivere. Er det fortsatt slik så hadde jeg begynt å feilsøke hardware. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Siden du åpenbart har så mange problemer nå, kan du forsøke å legge inn win 7 på nytt. Samt legge inn alle nyeste drivere. Er det fortsatt slik så hadde jeg begynt å feilsøke hardware. Har langt inn w7 3 ganger siden det har vært en del problemer. kan jeg forsatt bruke den samme koden? (w7 produkt nøkkelen) kommer nok ikke reformatere hele shiten, det vil ta for lang tid, og e redd for at alt bare skal kaputte noe som det akuratt nå ikke gjør. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Har du oem versjon av win7 kan du ikke bytte ut noe maskinvare. Da må du kjøpe ny lisens. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Har du oem versjon av win7 kan du ikke bytte ut noe maskinvare. Da må du kjøpe ny lisens. Fikk koden på kabinttet fra komplett (kjøpte komplett gamer) så? vil det fungere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå