TAC-2 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Mitt første kort var et Hercules Stingray 128/3D, 2D og 3D på samme kort og hele 6MB minne. http://vgamuseum.ru/gpu/3dfx/hercules-stingray-1283d-dual-planar-3dfx-voodoo-rush/ Jeg hadde også et slikt kort, det var jo genialt med 2d og 3d på samme kort. Før det husker jeg at jeg kjøpte grafikkort og ble imponert over skrollehastigheten til tekst i dos vinduer på win 3.11. Mulig det het Diamond. Før det igjen husker jeg et Trio 64V+. Enda litt lenger tilbake var det vel EGA og hele 16 farger tilgjengelig samtidig... Lenke til kommentar
Utking Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Koser meg med denne artikkelen! Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Jeg tror ikke vi kommer til å le av dagens grafikk i nærmeste fremtid. Jeg mener fortsatt at Quake 4 er imponerende fin selv idag etter 8 år (lansert i 2005 december). Det samme sa jeg aldri i 2005 om Quake 2 som var 8 år gammel da (1995 december). Quake 2 kunne ikke måle seg med 8 år nyere spill som Quake 4. Men Quake 4 er ikke så langt unna dagens standard for spill. Ja den er litt mørk og ikke så jevn animasjoner som i BF3/4 men ikke så verst. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Dagens grafikk som i Battlefield 4, Crysis 3 etc etc vil nok aldri bli ledd av. Man vil nok heller tenke at det var sinnsykt god grafikk til å være så lenge siden (altså i retrospekt fra feks år 2030). Men, mer fotorealistisk grafikk håper jeg vi kan se. ArmA-grafikken digger jeg overalt på jord. Der er det brukt skikkelige fototeksturer istedenfor teksturer som er håndmalt etc i photoshop o.l. FarCry 3 er et eksempel på at paintet tekstur kan gjøre grafikk veldig tegneserie aktig. Altså farger, mønstre, komponering etc ser ikke realistisk ut. Det kan se pent ut men ikke realistisk. League of Legends er et annet godt eksempel. Det ser pent ut men på ingen måte realistisk. ArmA derimot kan se veldig realistisk ut, ofte kun pga teksturene de har brukt. Mange er imot fototeksturer fordi det ikke er "originalt" etc etc, men jeg bryr meg mer om realisme enn en samfunnsnorm om hva som er originalt/kult eller ikke Så, den dagen vi får se et spill med en knakende god grafikkmotor kombinert med ekstremoppløselige og gode fototeksturer blir en fin dag Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Mange spill kan også jo moddes med teksturpakker og annet snaddder, f.eks moddet jeg Oblivion med nok grafikkutvidelser så det ser tålig likt ut som et spill fra i år. Samme med Skyrim, originalt sett så det jo labert ut p.g.a konsollpest, men med grafikkmods, så kan man få et rått utseende. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Er selv 14år og har hatt pc i 7år Men bf2 var konge husker jeg, når jeg tenker på det så tror jeg jeg skal installere det, HUsker jeg sluttet å spille det for det var noe som het `Bot` Som tok opp `slotts` på serveren Lenke til kommentar
Netfrog Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Veldig underholdende og tilnærmet feilfri artikkel om skjermkortenes utvikling. Virker som om alt det viktigste frem til 2008 er med. Håper artikkelen utfylles med mer mellom 2008 og 2013 en gang i fremtiden (gjerne lenger også, men det skulle jo handle om disse 15 årene da). Takk for artikkelen, den var verdt å lese! Mimre, mimre... 1 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Thumbs up! Hvis du hadde Voodoo 2, 8MB hadde Voodoo 2 12MB! jeg Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) jeg har et voodoo 2 liggende enda jeg mener det er 12mb versjonen. Endret 9. januar 2014 av Spirre Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Ah, dette var en flott artikkel. Kjøpte min første PC i 1998, og startet med et Voodoo 2 8mb, men det ble fort til 2 X Voodoo 12mb i SLI og det rocket verden. Dog har kanskje ikke utviklingen i gameplayet vært like imponerende som den grafiske utviklingen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Jeg hadde Voodoo 3 2000 PCI. Aldri vært så fornøyd som jeg var den gangen. Samme her, sinnsykt bra kort Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Aaaah Gode gamle dager Flott artikkel! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Kjempefin artikkel. Klarte selv å tigge far til å kjøpe Voodoo 2 kort. Tror han endte opp med å trives mer enn jeg med det. Når det er sagt, var det utrolig forvirrende å skumlese artikkelen når den var skrevet i presens. Sant nok står det "året er 1998" i innledningen, men det var likevel rart å lese artikkelen som om dere skryter av nåværende teknologi som nå er 16 år gammel. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 dere glemte Far Cry. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 ... Tar jeg feil, eller heter det ikke GRAM når det kommer til skjermkort? SGRAM var det du mener, tipper jeg.. http://hu.msi.com/file/test_report/TR1_163.pdf Husker også veldig godt EDO-RAM-brikkene. Lenke til kommentar
rawilliam Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 "Se den utrolige utviklingen av PC-grafikk"... og se den utrolige nedgangen av PC-gameplay. Lenke til kommentar
Trøpedal Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hva med Need for speed Most Wanted fra 2005? Det var awesome det!! Edit: Need for Speed Most Wanted 2012 var tidenes flause. Jeg gleda meg til å lage MINE biler, med mine body-kits, spoilers osv. Men så kan du ikke gjøre en dritt, tragisk Det var et kjekt spill, jeg spilte det på Playstation2! Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 For noen herlige flashbacks det var i denne artikkelen! Husker jeg brukte konfirmasjonspengene til å kjøpe ATI Radeon X800 XT VIVO kun fordi det hadde litt flere pipelines (tror det hadde 16 mot de "vanlige" 12). Det var også første gang jeg brukte steam og spilte HL2, da det fulgte med. Skammes litt over at jeg aldri har fått satt meg ned og spilt gjennom HL2... Har også gode minner fra Need for Speed 3 og Porsche, for ikke å snakke om NFS II SE, det var spillet sitt! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 og se den utrolige nedgangen av PC-gameplay. Du er nok som mange av den feilaktige oppfatningen at "alt var bedre før". Sannheten er nok at man stort sett kun husker det som var bra, og det som ikke var bra ignorerer man bare. 1 Lenke til kommentar
blåbærplukkeren Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 ATI 9600 ATI 9800 pro Nvidia 8800 ultra ATI 5870 GTX 680 Husker jeg var i himmelen da jeg oppgraderte til 9800pro og kunne dermed spille battlefield 2 + da til og med mitt 8800 ultra måtte knele for kravene til Crysis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå