Keyzer28 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 ISO 1000 er ikke noe problem med 7D hvis du eksponerer vettugt. Eksponerer du dårlig blir det et problem. Les denne: http://foto.no/cgi-b...articleId=41506 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg skjønner nå at jeg har overvurdert kameratet mitt. Jeg trodde at det tålte høy iso, men ser hvis det blir over 1000, kan det kornete/støyete. Jeg er av de som mener at 7D "tåler" høy ISO, ikke like mye som 5D3 men jeg har kjørt relativ høy ISO og har ingen problemer med å akseptere det kompromisset det er å måtte tåle noe støy. Etter å ha hatt andre hus, så var jeg en god periode etter at jeg fikk 7D noe skeptisk til høy ISO, turde sjelden å gå firesifret, men etter at jeg lærte å bruke støyreduksjonen i LR4 så ble jeg mindre rett for høy ISO og støy. Selvsagt må denne funksjonen i LR brukes med måte, siden de fleste endringer vil være et kompromiss der forbedring av noen elementer kan føre til en viss forverring av andre elementer. Hvis du har adgang til LR så vil jeg anbefale deg å teste denne funksjonen og dermed få en viss føling for hvor mye du kan presse ISO'en og samtidig kunne få et resultat som du liker etter etterbehandlingen. Lenke til kommentar
KNHfoto Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Du bør nok laste opp et bilde. ISO 1600 burde ikke være noe problem på 7D. Men nøkkelen til lite støy er god belysning. Det kan du se på konsertbildene som ligger på nettsiden min. Nesten alle er tatt med samme ISO, men de som er tatt med god belysning er det mindre støy på enn de som er tatt i dårlig belysning. Forøvrig bruker jeg Canon 60D og ikke 7D, men jeg vil tippe disse er ganske like på støy da det er samme sensor i kameraene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå