Xvani Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hei, SKal kj0pe meg en Mini-ITX pc, men lurte p& hva den r&este l0sningen er. S0kte litt og fant ut at flere av veteranene p& forumet anbefalte andre l0sninger enn VIA's (socket A). Hvilke er disse? Pc'n skal brukes til skriving, og senere som stue PC-DivX maskin. Jeg trenger kun & vite beste hk/cpu/kj0ler kombinasjon. jeg ser etter BEST PRIS/YTELSE Kriterier: - Pris - St0yniv& - Ytelse - TV-ut kvalitet Tusen takk! (Er i USA for 0yeblikket) Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det kalles NForce 2:) det er det råeste:) Lenke til kommentar
picachu Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 ......Pc'n skal brukes til skriving, og senere som stue PC-DivX maskin. Jeg trenger kun & vite beste hk/cpu/kj0ler kombinasjon. jeg ser etter BEST PRIS/YTELSE Kriterier: - Pris - St0yniv& - Ytelse - TV-ut kvalitet Tusen takk! (Er i USA for 0yeblikket) -Pris : AMD og nFocrce2 -Støy: Shuttle med heatipe kjøler (AMD/nForce2 basert) -Ytelse : ingen forskjell mellom Intel og AMD å snakke om i ditt tilfelle -TV-ut kvalitet : Her bør du event. kjøpe skjermkort. Altså se etter en Shuttle barebone uten innebygd grafikk. Alle som har G2 i modellnavnet har innebygd grafikk kort. Har erfaring fra ett AMD system med shuttle og ett Intelsystem med MSI MegaPC. I mine øyne er Shuttle best. MP3 og Radio på MSI er kun gimmic. Støynivået er høyere på MSI. Enklest å montere i MSI, men ikke stor forskjell. Lykke til Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det er bare VIA som lager Mini-ITX hovedkort. http://www.viavpsd.com Riktignok finnes det mange små hovedkort og barebone systemer, men de er, etter det jeg vet, ikke Mini-ITX kompatible (men det var kanskje ikke det du var på jakt etter heller?) Lenke til kommentar
Flex Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det kommer snart et mini-ITX-hovedkort basert på Pentuim M 1,6 Ghz, med bl.a. gigabit ethernet og greier Men det blir nok svindyrt i forhold til VIA-kortene... http://www.lippert-at.com/miniitx.html Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det er ikke riktig at det kun er VIA som leverer mini-ITX. Ja, det er mest utbredt, men det finnes ihvertfall P4 systemer også, f.eks. fra Armari i UK. Jeg leste nettopp en test av systemet i et PC Pro blad (se ev. www.pcpro.co.uk ). Jeg tror jeg har hørt om et AMD basert system ohgså, men det husker jeg ingen detaljer om. Og til king_pedersen, hva var det du mente med nforce2? Hadde du et spesifikt min-itx system i tankene? Lenke til kommentar
Giganorm Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Skal du ha et lite stillegående system så er valget klart: HK: VIA EPIA M Nehemiah 1 Ghz. Kab: High Green ITX Mini Case Black 2699RSB CF-S688 Aluminium VIA Steel Chassi CaseTronic C134 (samme størrelse som en bilstereo) Dette er små fete løsninger som er veldig stillegående Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har tydeligvis fulgt litt dårlig med på utvalget i Mini-ITX markedet, var klar over at en tysk Pentium M løsning var på vei, men andre er nytt for meg. Poenget mitt var at trådstarter kanskje ikke var på jakt etter akkurat Mini-ITX, men små hovedkort og maskiner generelt. Selv har jeg et Nehemiah basert Epia M1000 i High Green/Cubid 2699. Har ikke testet systemet skikkelig enda, men det virker lovende. Kabinettviftene bråker kanskje litt mer enn jeg hadde ventet, mulig jeg bytter dem ut eller reduserer hastigheten. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har tydeligvis fulgt litt dårlig med på utvalget i Mini-ITX markedet, var klar over at en tysk Pentium M løsning var på vei, men andre er nytt for meg.Poenget mitt var at trådstarter kanskje ikke var på jakt etter akkurat Mini-ITX, men små hovedkort og maskiner generelt. Selv har jeg et Nehemiah basert Epia M1000 i High Green/Cubid 2699. Har ikke testet systemet skikkelig enda, men det virker lovende. Kabinettviftene bråker kanskje litt mer enn jeg hadde ventet, mulig jeg bytter dem ut eller reduserer hastigheten. Kuiult med en mini-ITX PC. Hva er det som bråker i PCen? Er det CPU viften? Er det andre støykilder bortsett fra harddisken og CD spiller? Er det strømforsyningen som har en bråkende vifte? Den kan vel 7V modes? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kuiult med en mini-ITX PC. Hva er det som bråker i PCen? Er det CPU viften? Er det andre støykilder bortsett fra harddisken og CD spiller? Er det strømforsyningen som har en bråkende vifte? Den kan vel 7V modes? 230V->12V skjer i en ekstern 'klump', sitter bare et lite regulatorkort uten direkte kjøling inni kabinettet. Den mest plagsomme støyen kommer fra 2 40mm vifter bakerst i kabinettet. Har kjørt uten disse, ble ikke fryktelig varmt. Da kjørte jeg også uten HD. CPU-vifta er også hørbar, men i forhold til normal PC er hele maskinen veldig stille. Mener å huske at CPU-vifta går på 5000rpm og de andre på 6000, så det er sikkert muligheter for modding. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Bare for å presisere, man må skille mellom Shuttle-systemene og mini-itx hovedkortene. Selv om det er basert på samma ulla (veldig små hovedkort) så er det to ganske forskjellige ting. Hvor får man kjøpt kabinetter til mini-itx hovedkort forresten? (Tenker da på VIA sine ekte mini-itx). Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvor får man kjøpt kabinetter til mini-itx hovedkort forresten? (Tenker da på VIA sine ekte mini-itx). Jeg kjøpte mitt High Green hos Vaagen Consulting, de har et par andre modeller også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå