Gå til innhold

Første gamer pc selvbygg. 10k


Anbefalte innlegg

Da er jeg litt mer avslappet. Ja jeg vet at de har 2 år men trodde ikke det gjaldt hvis jeg selv ødelagde den trodde det bare gjaldt hvis den ble ødelagt pga smelting eller i frakten men ja fett :)

 

forresten en fyr sa at tingene under hovedkortet kan let bli ødelagt. er det sant? i såfall hva gjør jeg for at de ikke blir ødelagte?

 

Unngå å drasse rundt på tepper og lignende slik at det ikke kan oppstå statisk elektrisitet. Da kan komponentene fort kortslutte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg litt mer avslappet. Ja jeg vet at de har 2 år men trodde ikke det gjaldt hvis jeg selv ødelagde den trodde det bare gjaldt hvis den ble ødelagt pga smelting eller i frakten men ja fett :)

 

forresten en fyr sa at tingene under hovedkortet kan let bli ødelagt. er det sant? i såfall hva gjør jeg for at de ikke blir ødelagte?

 

Tingene under hovedkortet? Mener du der på undersiden av hovedkortet der hvor komponentene er loddetfast? Tror han duden overdriver litt. Jeg har da håndtert kretskort i årevis, og aldri klart å ødelegge loddene. De blir ikke så lett ødelagt, så du kan bare ta det helt med ro og ikke vær redd for å ta på dem. Du ser jo hvordan de på newegg håndterer hovedkort. Tror faktisk de har en motherboard handling video. Sjekk den ut.

Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg bygget PCen min nå. 2-3 år siden tror jeg. Har på den tiden gjort masse endringer (du blir hekta).

 

Som sagt, skaff deg antistatisk armbånd, gjør det på et ryddig bord og ikke stress. Det er sikkert et eller annet du ikke skjønner, men da er det bare å spørre her (med bilde feks) eller søke på google.

 

 

Det er utrolig morsomt å bygge og du sparer penger.

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg bygget PCen min nå. 2-3 år siden tror jeg. Har på den tiden gjort masse endringer (du blir hekta).

 

Som sagt, skaff deg antistatisk armbånd, gjør det på et ryddig bord og ikke stress. Det er sikkert et eller annet du ikke skjønner, men da er det bare å spørre her (med bilde feks) eller søke på google.

 

 

Det er utrolig morsomt å bygge og du sparer penger.

 

Lykke til! :)

Jupp gleder meg til å bygge. Men hvor mye sparer man tror du?
Lenke til kommentar

Sammenlignet med såkalte "stasjonære gaming PCer" I butikken sparer du vel fort noen tusen avhengig av pris selvfølgelig. Jeg vil tro du fort kan spare oppimot 2000 ved å bygge selv, mot å la komplett bygge. Kan se for meg at de fort kan ta 11-12k+ for den samme Pcen.

Dette er såkalt mulig å sjekke ved å sette opp lik Pc som enkeltkomponenter og ferdigbygg

Lenke til kommentar

Sammenlignet med såkalte "stasjonære gaming PCer" I butikken sparer du vel fort noen tusen avhengig av pris selvfølgelig. Jeg vil tro du fort kan spare oppimot 2000 ved å bygge selv, mot å la komplett bygge. Kan se for meg at de fort kan ta 11-12k+ for den samme Pcen.

Dette er såkalt mulig å sjekke ved å sette opp lik Pc som enkeltkomponenter og ferdigbygg

sant det. sjekker det senere er ingame atm :)
Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet til gtx 7xx serien hadde kommet, og kjøpt en gtx 770 4gb. Der får du like god ytelse som en gtx 680.

Gtx 7xx serien kommer i midten av mai og det er ikke mer en 3-4 uker til :dribble:.

http://wccftech.com/...x-760-ti-gk104/

 

Jeg håper da inderlig at ytelsen blir BEDRE enn 680. 670/680 er jo omtrent like gode per dags dato. Isåfall kan man like gjerne spare masse penger på å kjøpe gtx 670 og drite i 770. Just sayin!

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...