Gå til innhold

PC er hovedplattformen for Dark Souls II (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikkje spilt PC versjonen av tidligere spill, men dette er ein god avgjørelse. Strengt tatt er alle dei nye konsollene ein PC i maskinvare, så å porte dei over skal egentlig ikkje by på noe spesielt med problemer.

 

Derimot å porte fra x360 og ps3 til PC er andre saker. Er vell derfor også det har vert snakk om at det forrige spillet, har hatt endel problemer på PC.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Dette ser også ut som en forferdelig suppe.

 

Da har vi et annerledes syn på hva suppe man snakker om, noe som er bra.

Er vel tidlig i stadiet Dark Souls 2 er i, blir nok bedre etterhvert :)

At hovedplattformen til et multiplattform spill er PC burde ikke være negativt for noen parter.

 

Her inne er det negativt, det må enten være på PC eller X360 for å bli godtatt desverre. Om det er til PS3 eller Wii U så kommer dem hoppende inn med konklusjoner om disse versjonene blir drit :)

 

Det kan komme til alt mener jeg, da er det enklere valg for dem som spiller på flere maskiner!

Ta det på den plattformen du trives på, #dealwithit

Det blir til PC hos meg i starten pga min PC er ganske bra, selv på over 2 år gammel hardware :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Veldig lovende. Satser (håper....) på ordentlige kontroller med tastatur og mus denne gangen! Morsomt at et spill som har gått for å være vanskelig, som den gamle skolen, har måttet ty til håndholding som target lock pga gamepad.

 

Tull. At det er target lock har da lite med at det spilles med håndkontroller. Slik som spillet er lagt opp er det ingenting som er bedre enn en håndkontroller, blir for klumsete med mus og tastatur, uansett hvordan det gjøres.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
blir nok bare verre nå med hackers, skulle ha vært eksklusivt det her spillet... når man horer ut til alt så blir det bare dårlig, det er jo noe alle vet. at det skal bli så mye bedre på pc betviles sterkt...

Vi hører stadig syting om konsollifisering, men PC-fisering? Den var ny, selv til deg å være. :p Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

 

Da sjekket du ikke særlig nøye. :p Souls-spillene har både co-op og PVP.

 

Det sier jo seg selv at man ikke lar spillere som bruker mods koble seg opp mot spillere som ikke har mods for PVP. Jeg tviler også sterkt på om de ville få lov til å legge igjen beskjeder til andre spillere. Hackere er jo en annen sak ettersom de potensielt kan lure utviklerne av spillet. Den minst skadelige løsningen vil nok være å gjøre spillet til en Steam only tittel, men det vil nok gi litt lavere salg, og ihvertfall teoretisk kunne begrense levetiden til spillet.

Lenke til kommentar
Det sier jo seg selv at man ikke lar spillere som bruker mods koble seg opp mot spillere som ikke har mods for PVP.

 

Om det sier seg selv er det litt merkelig at det går helt fint nå, er det ikke? :p Ellers får jeg litt inntrykk av at du ikke har spilt disse spillene. Det er ikke som om man velger story, co-op eller PVP fra en meny eller noe sånt når spillet starter; alt er vevd inn i hverandre, og i løpet av en time med spillet har man gjerne vært innom alt sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det sier seg selv er det litt merkelig at det går helt fint nå, er det ikke? :p Ellers får jeg litt inntrykk av at du ikke har spilt disse spillene. Det er ikke som om man velger story, co-op eller PVP fra en meny eller noe sånt når spillet starter; alt er vevd inn i hverandre, og i løpet av en time med spillet har man gjerne vært innom alt sammen.

 

Det er riktig at jeg ikke har spilt spillene, jeg har ikke god nok PC men jeg har lest endel om de og kjenner til den snedige mekanikken der spillere har mulighet til å invadere eller på andre måter påvirke andres enspiller spill. Jeg tenkte ikke på det at det at de som installerer mods som endrer oppløsning og lignende kanskje fortsatt har tilgang på multiplayer delen (altså tilkoblingen til andre spillere) av spillet. Men er det altså riktig som du sier at mods som eventuelt endrer på andre ting som karakterprogresjon og vanskelighetsgrad kan invadere spillet til folk som spiller uten mods? Det er jo veldig trist isåfall. Beklager mitt bombastiske og feilaktige svar.

Lenke til kommentar
Det er riktig at jeg ikke har spilt spillene, jeg har ikke god nok PC men jeg har lest endel om de og kjenner til den snedige mekanikken der spillere har mulighet til å invadere eller på andre måter påvirke andres enspiller spill.
De eneste måtene man kan påvirke andre sitt spill på er ved å legge igjen små notater her og der som er helt frivillig å lese, og man kan bli invitert over til en annen persons spill. i tillegg mener jeg å huske man kan se "spøkelser", dvs en gjennomsiktig spiller i noen sekunder enkelte steder. Disse er "spilt inn" på forhånd, så man kan ikke snakke med dem osv. Tenk ghost replay i racingspill osv. Det er så vidt jeg vet ikke mulig å "invadere" andre sine spill mot deres vilje. Dessuten gjelder jo dette kun om man spiller på nettet, selvsagt. Spiller man offline vil man ikke ha noe som helst med andre folk å gjøre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...