Gå til innhold

LITEN bærbar - anbefalinger?

mackforever

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en bærbar pc som skal brukes i studiesammenheng.

Er ikke nødvendig med det aller kjappeste, hverken hva CPU eller skjermkort gjelder, da maskinen kommer til å bli brukt til lette windows applikasjoner (bl.a programmering).

Kriteriene jeg derfor stiller til PC'en, er:

- LITEN i størrelse

- Relativt lang batteritid

- Stille

- Tråløst nettverk

Har sett på endel små modeller, og ser flere leveres med PIII CPU, noe jeg absolutt ikke ser på som noe hinder - men prisen... :/

Finnes det noen maskiner der ute som tilfredsstiller mine kriterier, og som ikke koster skjorta!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En "absolut minimum" versjon av Dell Latitude X300 får du til så vidt over 15000,-

Den har da en low voltage versjon av Pentium -M på 1,2 ghz!! (Dell har gjort en feil på siden ved å vise Pentium 3 - M merket.. det sitter en Pentium M cpu i maskinen..)

Eneste minus da er at du må droppe stort sett alt av service og garantier og at maskinen kun har 128 ram.. men fy så rå den er ! 8)

Kunne tenkt meg den selv, men kan ikke ta meg rå til å bytte ut den jeg har... blir litt mye i mellom..

Lenke til kommentar

Siden prisen er viktig vil jeg si at iBook er et mye bedre alternativ enn Powerbook. Du får en iBook 12" med veldig gode spesifikasjoner (640MB RAM, 60GB HD, CDRW) for 14.500. Klarer du deg uten CDRW får du den for 12.300. Billigste konfigurasjon kosten 9.500.. iBook (og Apples laptoper generelt) er kjent for lang batteritid.

Liten og lett er den også.....

http://www.apple.com/no/ibook/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...