Gå til innhold

Rippln, scam eller ikke?

Andhar90

Anbefalte innlegg

Nylig blitt invitert til noe som heter Rippln, Et verktøy som basicly skal betale deg for markedsføring gjennom såkalte ripples.

Første tanken som poppet i hodet mitt var pyramide..men det viser seg at man ikke går inn med en krone selv så det eneste man egentlig er i fare med å kaste bort er tiden sin.

Her er youtube videon som skal forklare hvordan dette fungerer :

Så hva tror dere? juks?

Har iallefall selv registrert meg og har 4 invites igjen om noen vil ha. Bare pm meg så sender jeg avgårde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikkje eigentleg eit pyramidespel, men på mange måter blir det likt med unntak av at du i staden for å kjøpe ein startpakke som er vanlig i pyramidespel så må du investere tid.

Faktisk når eg tenker meg om så er dette ei kryssning mellom pyramidespel og det å få betalt for å fylle ut spørreskjema.

Så spørsmålet er kor mykje tid du er villig til å bruke på dette. Det er ein grunn til at mange ikkje jobber med å fylle ut spørreskjema, nemmelig at det er fleire timar med arbeid for berre nokre få dollar i inntekt.

Eg vil også gjerne få lov til å sitere frå Lovegame sin link:

What do I stand to lose?

Your time. It is valuable, don’t waste it. Spend more of it with your family. Or work at McDonalds; statistically you will make more there.

Your friends. If you thought farmville annoyed them…

Your dignity. Joining Rippln will cause you to lose perspective. Eventually you will start believing that crappy apps are cool; and that ain’t cool!

Your Money. An organization like this will not stop at a free app. Eventually there will be ways to pay money to become a reseller, or a ‘Tidal Wave’ or pay money to get early access to something-or-another.

Legg særlig merke til det med venner. Kor mange venner har du på facebook som ikkje kjem til å unfriend eller ignorere dine innlegg når du starter å spamme dei ned med nedlastningslinker til diverse applikasjoner og liknande?

Eg veit i alle fall at mine venner ikkje hadde ville ha meg som facebook-venn lenger.

Dersom du deler linkane gjennom andre medium så blir det mykje det samme, kor mange twitter followers trur du at du ville hatt igjen dersom halvparten av dine tweets hadde vært spam/reklame?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikkje eigentleg eit pyramidespel, men på mange måter blir det likt med unntak av at du i staden for å kjøpe ein startpakke som er vanlig i pyramidespel så må du investere tid.

Faktisk når eg tenker meg om så er dette ei kryssning mellom pyramidespel og det å få betalt for å fylle ut spørreskjema.

Så spørsmålet er kor mykje tid du er villig til å bruke på dette. Det er ein grunn til at mange ikkje jobber med å fylle ut spørreskjema, nemmelig at det er fleire timar med arbeid for berre nokre få dollar i inntekt.

Eg vil også gjerne få lov til å sitere frå Lovegame sin link:

Legg særlig merke til det med venner. Kor mange venner har du på facebook som ikkje kjem til å unfriend eller ignorere dine innlegg når du starter å spamme dei ned med nedlastningslinker til diverse applikasjoner og liknande?

Eg veit i alle fall at mine venner ikkje hadde ville ha meg som facebook-venn lenger.

Dersom du deler linkane gjennom andre medium så blir det mykje det samme, kor mange twitter followers trur du at du ville hatt igjen dersom halvparten av dine tweets hadde vært spam/reklame?

Sant så sant, dette er nok ikke noe jeg kommer til å kaste bort mye tid på. Ville bare ha deres tanker på dette prosjektet.

Lenke til kommentar

Har blitt med på dette selv, mest fordi jeg ikke hadde så mye annet å finne på.

Nå har ikke jeg tenkt å spamme ned facebookvenner heller, værste som skjer er vel at jeg kaster bort tid.

En ting jeg lurer er hvor pengene komnmer fra ? Hvis jeg får 5 personer under meg får jeg 20$, hvis en av disse får 5 til under seg får jeg også 20$ osv...

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer er hvor pengene komnmer fra ? Hvis jeg får 5 personer under meg får jeg 20$, hvis en av disse får 5 til under seg får jeg også 20$ osv...

Dei som utvikler appen (eller kva det no er du reklamerer for) betaler.

Heile systemet er laga for utviklere som har laga ein ny kul app, men som mangler eit nettverk for å reklamere for den. So då går dei til Rippln og seier at at for kvar app dei selger for 10 kr gjennom ein Rippln link så betaler dei 1kr til den som delte linken (deg).

Eg veit ikkje heilt korleis det er på iPhone, men på android telefoner så er det slik at google play berre viser dei 500 mest populære appane. Så dei appane som ikkje ligger på denne lista må brukerane vite om og søke på for å finne. Dette gjer at det kan være vanskelig å få ein nyutvikla app til å bli oppdaga.

Så det er nok heilt klart eit marked av utviklere som er villige til å betale for å få snøballen til å rulle, men spørsmålet er om appane er gode nok.

Men som påpeikt i eine linken her så kjem utviklerane som får folk til å bruke appen til å droppe heile Rippln systemet når dei blir populære nok.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat vite nå at det kommer til å koste 300$ for å kunne tjene penger, og muligens mer for en slags international status, ser ut som jeg kommer til å droppe dette.

Endret av OPL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk akkurat vite nå at det kommer til å koste 300$ for å kunne tjene penger, og muligens mer for en slags international status, ser ut som jeg kommer til å droppe dette.

Og der har vi akkurat den tingen som viser til at dette er eit pyramidespel, startpakken som du må kjøpe dyrt for å få lov til å tjene penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Går jo ikke helt under den kategorien. Vil jo være varer/tjenester som er i flyt gjennom appen deres som vil bli solgt likt som på eksempelvis Play markedet til android.

Jeg tror det går under Pyramide spill da det ikke egentlig handler om å betale, men å verve. De lokker deg til å verve, for så å få betaling, altså at de tjener penger på at du inviterer andre, som igjen verver, dette er en ganske smart måte å skaffe seg en stor folkemasse som vil prøve tjenesten.

Fyren som står bak nettsiden har vært med i en del andre prosjekter som ligner på dette, og det var samme konseptet. Smart type, men ikke smart at han holder en så høy profil når han holder på med noe som kan være ulovlig.

Husk på at appen som blir så mye omtalt ikke har blitt lagt ut enda, og de sier at dette er "det største" siden gmail, give me a break!

Her er noen av hans kontoer:

Linkedin: http://www.linkedin....underwoodonline

YouTube: http://www.youtube.c...low=grid&view=0

Whois av Ripplin: http://freeproxy-alo...om.hypestat.com

Ponzi svindel.

Ifølge Wikipedia så må man jo legge inn penger for at det skal være Ponzi svindel, hvordan er dette da den typen svindel når du ikke trenger å betale noe?

Fikk du vite det etter at du hadde invitert 5 personer? Haha, genial sceam!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...