Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med HTPC. Finner ikke ut av problemet

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en litt eldre htpc med i3 procesor og et ZOTAC HK.

Den har problemer med at den blir ustabil i tide og utide. Laster jeg ned exe filer fra netter for jeg ofte beskjed at filene er korrupte, og den henger seg noen ganger helt opp.

Har prøvd med flere HDD, men problemet er der fortsatt.

Har også testa rammen med memcheck fra en USB pinne og den fant ingen feil.

Det skal sies at den blir ofte ustabil når jeg kjører speedfan for å sjekke temp.

Noen som har en ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ville tatt ut eventuelle kort, koblet fra alt av skrivere, nettverk osv osv, og sjekket hva som skjer når du kjører en stresstest på CPUen.

Hvis den klikker da, og du har testet både RAM og HDD, så står du igjen med CPU eller hovedkort som sannsynlig feilkilde. Eller, hva med strømnivåene, har du testet det?

Lenke til kommentar

Clocks? Hva viser temp i BIOS?

Heisann! Temp ligger på ca 50grader med vanlig intel kjøler. Har ikke tuklet med med frekvenser. Alt er på stock speed.

Hei!

Jeg ville tatt ut eventuelle kort, koblet fra alt av skrivere, nettverk osv osv, og sjekket hva som skjer når du kjører en stresstest på CPUen.

Hvis den klikker da, og du har testet både RAM og HDD, så står du igjen med CPU eller hovedkort som sannsynlig feilkilde. Eller, hva med strømnivåene, har du testet det?

Hei.

Har faktisk ikke testet psuèn. Bruker den som fulgte med i htpc kabinettet. Men den burde da holde til en liten i3?

Skal sjekke watten når jeg kommer hjem i dag.

Lenke til kommentar

Med en råtten intel kjøler og et veldig trangt kabinett er det vel nesten uungåelig med høy temp?

Så med litt load og den kommer opp i over 80 grader, så vil den klokke ned og være døtreg. Skulle ikke forundr emeg om det ble feil av det og.

Kjør memtest86+ v4.00 i over et døgn, og dobbeltsjekk minne. Kjør også en burnintest for å prøve å finne hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...