fredderen Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Er dette normalt? Jeg synes det er helt astronomiske CPU verdier, GPU ligger også på 85-90C. Dette er med kun nettleser oppe, dvs ingen load på cpu. Burde vell gjerne levere inn dritten på eplehuset og få det fikset? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 det hørtes i overkant mye ut, når det er kunn nettleser som er oppe kontakt eplehuset sikkert litt vanskelig for deg å sette inn en bedre cpu kjøler Lenke til kommentar
tole Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Uten load må det være en feil. Husker jeg leste en artikkel om en som stekte egg på undersiden av Macbook pro'en sin, men det er sannsynligvis en eldre modell enn den du har. Så høye temperaturer uten belastning høres ut som den er moden for en tur på verksted. Endret 22. april 2013 av tole Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Uten load må det være en feil. Husker jeg leste en artikkel om en som stekte egg på undersiden av Macbook pro'en sin, men det er sannsynligvis en eldre modell enn den du har. Så høye temperaturer uten belastning høres ut som den er moden for en tur på verksted. Ja, min er en late 2012, altså den nyeste modellen. Under 10 mnd gammel. Den er så varm at det gjør nesten vondt å holde hendene på den. Lenke til kommentar
tole Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ja, min er en late 2012, altså den nyeste modellen. Under 10 mnd gammel. Den er så varm at det gjør nesten vondt å holde hendene på den. Da vil jeg tippe yttertemperaturen ligger på minst 60-65 grader som går opp mot smerteterskelen. Aluminiumsramma er rimelig god på fordele varmen. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det høres egentlig litt ut som en dårlig CPU. Eller så har vifta gått. Lager den viftelyder? Kan den ha fylt seg med støv på den korte tiden? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Da vil jeg tippe yttertemperaturen ligger på minst 60-65 grader som går opp mot smerteterskelen. Aluminiumsramma er rimelig god på fordele varmen. Har sjekket temperaturen med Temperatur Monitor. Ligger på 85-90 grader på alle kjernene. Det høres egentlig litt ut som en dårlig CPU. Eller så har vifta gått. Lager den viftelyder? Kan den ha fylt seg med støv på den korte tiden? Tror ikke den har fylt seg med støv. Men det som plager meg er at GPU-en også holder helt astronomiske verdier. Tror jeg bare skal levere den inn på eplehuset. Det er jo en garantisak. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Tror ikke den har fylt seg med støv. Men det som plager meg er at GPU-en også holder helt astronomiske verdier. Tror jeg bare skal levere den inn på eplehuset. Det er jo en garantisak. Sitter ikke GPU og CPU på samme kjøleren i MBP da? http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2012/06/Macbook-pro-retina-inside.jpg Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Sitter ikke GPU og CPU på samme kjøleren i MBP da? http://www.digitaltr...tina-inside.jpg Det der er vell en retina, og jeg tror de har en annen konfigurasjon enn vanlig MBP. Jeg leverer den uansett inn på Eplehuset i morgen, koster jo ingenting. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det der er vell en retina, og jeg tror de har en annen konfigurasjon enn vanlig MBP. Jeg leverer den uansett inn på Eplehuset i morgen, koster jo ingenting. http://www.anandtech.com/show/6409/13inch-retina-macbook-pro-review/2 vanlig 13" fra November 2012 15"? Bilde er fra 13/09-2012, samme kjølerkonfigurasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå