2cfs Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Er det "stress" å installere linux på de nye windows 8 pcene? Har ikke gjort det på mange år, sist gang jeg holdt på med det var da windows XP fortsatt var hot og jeg spillte counter strike! Er det noe spesiellt jeg burde se etter eller har jeg fortsatt like enkel måte og velge operativsystem ved start? Mellom W8 og Linux.. Vil gjerne ha windows 8 installert siden jeg liker windows til noen saker.. Takk på forhånd for hjelp til dem som svarer den utdaterte Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ny PC betyr vel kanskje at du har UEFI på den? https://help.ubuntu.com/community/UEFI Letteste er vel å lage en bootable minnepenn med distroen du tenker å installere. Til det kan jeg anbefale "Universal USB Installer". Lenke til kommentar
eiik Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hvis du skal installere Ubuntu velger du bare "Install Ubuntu alongside Win8" (eller noe liknende), og så vil du kunne velge mellom Ubuntu og Windows 8 når du booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå