Crossfire Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det finnes jo NF7 V2.0 og NF7-M og NF7-S V2.0. Regner med at jeg skal kjøpe Abit NF7 V2.0. Har jeg valgt "riktig"? Hva har de andre kortene som ikke det har, de er jo dyrere. Og på Norsk takk, skjønner ikke forkortelsene osv :wink: takk Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Model Chipset Features NF7-S___nForce2 SPP + MCP2-T S-ATA, "IEEE1394 =firewire" FSB400 NF7_____nForce2 SPP + MCP2 (uten S-ATA og IEEE1394 =firewire)FSB400 NF7-M___nForce2 IGP + MCP2 Integrated GeForce4 MX (inntegrert GeForce4 MX skjermkort) FSB333 ( IEEE1394 =firewire) v2.0 er bare 2. utgave http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard...fMTYPE=Socket+A Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 hva er egentlig s-ata og firewire og mcp2-t ? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Ta deg en tur på WhatIs.com. :wink: Når det gjelder MCP2-T er det SouthBridge (sørbrikken) på nForce2 brikkesettet som disse hovedkortene er basert på. Brikken "styrer" IDE enheter (harddisk, CD-brenner osv.), USB, Lyd, Firewire og slikt. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 ouch.. det var en del tekniske greier. Fikk inntrykk av at man trengte andre kabler osv da. Sjekk spørsmålet mitt ang. det i denne tråden Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg vil tro du får alle kabler og ledninger du trenger sammen med hovedkortet. Lenke til kommentar
VATN Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 v2.0 er bare 2. utgave er ikke det egentlig den tredje (fjerde?) utgaven da? 1.0..(1.1?).1.2....2.0 Lenke til kommentar
oycob Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Stemmer som VATN sier, det er faktisk fjerde versjon av kotet. Selv har jeg hatt utrolig dårlig erfaring med dette kortet spesielt, og nforce2 chipsettet. Jeg har selv hatt 2 nf7-s v2 kort i huset, begge doa. Har også prøvd et msi delta kort med nforce2 chipset, og det var også doa fra komplett. En kompis av meg hadde nf7-s v2, og klokka det litt for høyt så systemet nekta å boote. Resetting av bios, frakobling av bios batteri, holding av del under boot... ingenting hjalp. Kortet var rett og slett dødt. Så med andre ord kan jeg ikke annet enn å råde folk til å styre unna nforce2 hk og heller kanskje ta en titt på kt600? Har selv hatt et kt333 kort lenge, det har bare vært plankekjøring Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Stemmer som VATN sier, det er faktisk fjerde versjon av kotet. Selv har jeg hatt utrolig dårlig erfaring med dette kortet spesielt, og nforce2 chipsettet. Jeg har selv hatt 2 nf7-s v2 kort i huset, begge doa. Har også prøvd et msi delta kort med nforce2 chipset, og det var også doa fra komplett. En kompis av meg hadde nf7-s v2, og klokka det litt for høyt så systemet nekta å boote. Resetting av bios, frakobling av bios batteri, holding av del under boot... ingenting hjalp. Kortet var rett og slett dødt. Så med andre ord kan jeg ikke annet enn å råde folk til å styre unna nforce2 hk og heller kanskje ta en titt på kt600? Har selv hatt et kt333 kort lenge, det har bare vært plankekjøring hehe, finnes ikke grenser for hvor mye du har sitti å sutra på msn. Enten er vel korta no dritt ellers er det komplett som ikke kan å behandle dem ordentlig Lenke til kommentar
oycob Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Tja, har vel egentlig tro på at komplett gjør sitt beste for ikke å sende ut defekte hk.. (håper det i hvertfall :-?) Jeg mener å ha lest på flere forskjellige sider at nforce2 korta er fulle av feil. Joda, jeg hører at folka som har 100% fungerende kort synes det er knall, men hva hjelper vel det hvis det kun er en liten brøkdel av korta som fungerer 100%? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå