janjohansen34 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Har aldri hatt mikrobølgeovn før i våres. Opplever at om jeg varmer opp noe som har vært frosset blir det som for meg ser ut som ganske damp/røyk inni mikrobølgeovnen, er dette normalt? Var å byttet mikrobølgeovnen, men er sånn på den jeg fikk igjen. Lenke til kommentar
tole Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det skjer akkurat det samme som når du koker vann, bare at varmekilden er mikrobølger. Det som er med mikrobølgeovnen er at varmen blir ofte litt dårlig spredd. Du kan prøve prøve å justere ned effekten og ta det over tid, eller tine opp på andre måter. F.eks i en pose i vasken med temperert vann rundt. Lenke til kommentar
janjohansen34 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Så, det er ikke mikrobølgeovnen som holder på å ta fyr altså? Dette er bare vanlig vanndamp? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Vær obs på type beholdere/talleken osv du benytter! De må tåle å bli brukt i micro! Endret 21. april 2013 av AvidGamer Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Så, det er ikke mikrobølgeovnen som holder på å ta fyr altså? Dette er bare vanlig vanndamp? Sannsynligvis. Et godt tips for å vaske microbølgeovnen er å kjøre litt sitronvann på full guffe i 2-3 minutter. Dampen løser opp flekkene som så kan tørkes av med en klut. Ikke bruk metall i microen. Det slår gnister og ryker. Endret 21. april 2013 av Tåkelur Lenke til kommentar
janjohansen34 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Har ikke noen flekker inne i mikroen, og bruker ikke metall Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Har ikke noen flekker inne i mikroen, og bruker ikke metall Takk, det skjønte jeg faktisk ettersom den var splitter ny. Men etter at du har varmet tomatsuppe eller spaghetti bolognese hver dag i et par måneder kommer du til å tilbe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå