Gå til innhold

Hvordan få overført kontakter fra telefon/Sim-kort 1 til telefon/Sim-kort 2

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Samsung Galaxy S3, og skulle gjerne overført kontaktene mine fra den andre telefonen. Det er en Doro 740 med vanlig SIM-kort. S3 har mikro-SIM.

Hvordan får jeg overført kontaktene? Jeg har eksportert kontaktene til PC-en i vCard-format. Men hvordan får jeg importert dem til S3-en? Jeg har to import-funksjoner: "Importer fra USB-minne" og "Importer fra SIM-kort".

Ettersom Doro-telefonen har vanlig SIM-kort, får jeg ikke benyttet dette i Samsungen.

Jeg overførte vCard-filen til DCIM-folderen på Samsungen med Windows utforsker. I følge manualen til S3 kan man importere fra/med dette formatet: "You can import or export files (in vcf format) to or from your

device’s USB storage or a memory card". Når jeg forsøker på dette, får jeg feilmeldingen "kunne ikke importere vKort".

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kunne gjort er å sette mikrosimmet i Doro telefonen å kopiere kontaktene fra doro -> mikro sim.

De fleste operatører sender med ett adapter, dvs du knekker ut mikrosimmet fra ett vanlig størrelse brikke. Denne kan benyttes på din doro for å kopiere kontaktene.

Evnt så mener jeg att samsung selger pakkene sine med mikrosim adapter selv, men denne må du ikke ta meg for høyt på!

Kan og prøve denne muligens? 3.djeparts program for import av vcf kontaker

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.waxworlds.edam.importcontacts&hl=no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...