Gå til innhold

[Løst] Hjemmenettverk routing


Anbefalte innlegg

Skal snart få tak i Get sitt Superbredbånd L70, og med det kommer jeg til å forandre på hjemmenettverket. Slik jeg har tenkt det er;

 

Routing:

Cisco EPC3925 modem > Linksys PLSK400 Powerline 1 port > Linksys PLSK400 Powerline 4 port > Linksys EA6500 Router > Linksys SE2800 8-port Gbit switch

 

Ekstra på linja(?):

 

Cisco EPC3925 modem > Get Box HD PVR, LG 42LM615S 42" LED TV, Apple TV 3, Gigaset A180

Linksys PLSK400 Powerline 4 port > Get Box Micro, LG 42LM615S 42" LED TV, Apple TV 3

Linksys EA6500 Router > QNAP TS-412 NAS (x2),BROTHER MFC-J4510DW printer

Linksys SE2800 8-port Gbit switch > Desktops (x5)

 

Er alt kompatibelt, evt. forandringer som vil gjøre opplevelsen bedre?

Endret av Frekvens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

antar du har Get fra før og bare oppgraderer ettersom du har flere bokser?

 

Men uansett, eneste som jeg vil se på en begrensende faktor er powerlinen, er forøvrig skeptisk til det meste som går av nettverk via strømnett. Har ikke hatt gode erfaringer med dette selv, men fungerer det bra hos deg er ingenting bedre. :)

 

 

For de operer jo med 200 mbit i teoretisk hastighet, men det er ytterst sjelden du vil kunne få dette i praksis.

Ellers vil jo resten av enhetene fungere som normalt. Er ingen grunn for att ting ikke skal fungere videre eller dårligere pga. bytte av router. :)

 

Mvh Birger

Endret av burger1
Lenke til kommentar

Hei,

 

antar du har Get fra før og bare oppgraderer ettersom du har flere bokser?

 

Men uansett, eneste som jeg vil se på en begrensende faktor er powerlinen, er forøvrig skeptisk til det meste som går av nettverk via strømnett. Har ikke hatt gode erfaringer med dette selv, men fungerer det bra hos deg er ingenting bedre. :)

 

 

For de operer jo med 200 mbit i teoretisk hastighet, men det er ytterst sjelden du vil kunne få dette i praksis.

Ellers vil jo resten av enhetene fungere som normalt. Er ingen grunn for att ting ikke skal fungere videre eller dårligere pga. bytte av router. :)

 

Mvh Birger

Har Telenor akkurat nå, med P2812 modemet deres. Jeg har selv hatt gode erfaringer med powerlinen, så hvis det er det som er det eneste "problemet" så skal det nok gå fint! :dremel:

Lenke til kommentar

Ser ikke noen grunn til att de andre delene i nettverket ikke skulle vær kompatibelt videre :)

 

Er det ganske nærme disse powerline enhetene står? Type naborommet?

Hvilken hastighet får du da? Kan vel som regel sjekke dette med programmet til leverandøren da de sier ca hastighet på linken. :)

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått "makset" powerlinen, siden jeg ikke har orket å koble til i begge ender. Har forøvrig ikke det kittet som jeg linket til, siden det jeg har atm. lager en hårreisende statisk lyd, som gjør at jeg vil bytte det ut. Devolo ett eller annet.. Det siste året har den ikke falt ut en eneste gang, og 25/5 linja er null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...