rathrd Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Hei! Jeg har kun brukt harddisken min en gang før. Da overførte jeg noen filer problemfritt. Nå derimot, kobler jeg den til, ikonet kommer opp på skrivebordet i noen sekunder, så forsvinner ikonet automatisk og jeg får "kjeft" for å ikke ha matet den ut. Selvom ledningen fortsatt står i. Hvorfor fjerner den seg automatisk? Jeg trenger å komme inn i filene på den! Ikke minst trenger jeg å ta en backup av macbooken min med denne harddisken. Har sittet med dette i hele dag, og ikke funnet ut noe. Håper noen her kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 1. Bruk en annen USB-port, jeg har vært borti problemer med USB-porter som virker litt som de føler for. 2. Prøv med andre ledninger, de kan være sloppy eller skadet, selv om du ikke ser noe. 3. Sett inn disken som en interndisk, helst i en maskin med en annen disk, hvis ikke må du boote fra en USB-pinne/CD (bruk en Linux-variant) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Får den strøm fra én og samme USB-port? Noen harddisker krever en ekstra USB-tilkobling for å få nok strøm. Har du en harddisk som ligger i grenseland kan den fungere på noen maskiner for så å koble fra på andre. Har hatt flere slike selv. Endret 21. april 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå