stiansa Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Jeg har tenkt å bygge meg en blomsterkasse av impregnerte terrassebord, som skal stå ute på en betongplatting. Jeg ser for meg at den skal være 2,5 meter lang, og en bredde på 50 cm. Hvor dyp bør den være for at det skal bli plass til nok jord til å plante for eksempel tomater, druer eller bambus? Er det nok med to plankebredder i høyden (ca 20), eller bør jeg gå for tre plankebredder (ca 30 cm)? Endret 21. april 2013 av stiansa Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) 20 cm kan bli litt lite, spesielt med tanke på at du også må ha drenerende masser i bunn. Jeg har ikke noe særlig erfaring med nevnte planter, men generelt sett så trenger busker 30 - 40 cm. Dette er for å klare seg optimalt, om du ser i naturen så er det imidlertid flere steder det vokser planter på mye mindre jord enn det skolebøkene sier de trenger. Endret 1. mai 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Takk. Da blir det tre bordhøyder. Tilsammen over 35 meter terrassebord kommer til å gå med til denne "blomsterkassen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå