FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg har kjøpt ASRock FM2A75 Pro4-M Hovedkort, og skal installere den i casen min Silverstone Tj08-E. Men forstår ikke hvordan jeg skal koble inn disse kablene ("-p Led","+p-led","reset sw","H.D.D LED" og "Power switch") på hovedkortet. Alle sier les instruksene i boken, men forstår ingenting av denne! Setter veldig pris på om noen kan komme med noen tips! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Dette står meget godt forklart i manualen. Du får nok lese litt bedre Putt dem enten i en sånn som vist ovenfor her, eller rett på hovedkortet. Husk å sette dem riktig vei! Husk at alle kabinetter har ikke alle. HDD led for eksempel, er noe veldig mange kabinetter ikke har. Det gjør ikke noe om du mangler noen, siden det bare er LED-lys som skal være utenfor kabinettet Endret 21. april 2013 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det er jo kontaktene til frontpanelet, dvs der hvor start/reset knappen sitter, hdd led lyset sitter etc og jo, det beste er å lese manualen for der står det nøyaktig hvor du skal plassere de enkelte ledningene, med mindre det ikke står på selve hovedkortet i nærheten av der du skal plugge inn de forskjellige. At du ikke forstår manualen til hovedkortet, vel, hva skal man si. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Svart/Hvit kabel er som regel minus/jord. Farget er som regel pluss. LED er viktig å sette inn riktig vei (de vil ikke lyse om de er koblet feil). Brytere har ikke noe å si. P-led er logisk nok Power LED (+/-). Hvor på hovedkortet de skal kobles må du nesten slå opp i manualen. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Svart/Hvit kabel er som regel minus/jord. Farget er som regel pluss. LED er viktig å sette inn riktig vei (de vil ikke lyse om de er koblet feil). Brytere har ikke noe å si. P-led er logisk nok Power LED (+/-). Hvor på hovedkortet de skal kobles må du nesten slå opp i manualen. Jfp1 er vel den vanligste hvor du skal koble dem inn i Edit: Dette gjelder for MSI sine hovedkort, men er ganske likt på de forskjellige kortene. Endret 21. april 2013 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) I følge manualen til hovedkortet så står vel det på side 40 under "System panel header", hvis jeg ikke er helt lost. Endret 21. april 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 EveryGameGamer det står sikkert bra forklart i manualene, men litt uklart når de samme navnene på kablene ikke står i manualene. Kan være jeg bare er blind, men om dere hadde giddet å hjelpe litt til, så er manualene på denne linken: http://download.asrock.com/manual/FM2a75%20Pro4-M.pdf - Tusen Tusen Takkk på forhånd! Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Ikke rart du ikke finner fram når du heller ikke leser svarene til folk her, dessuten, navnet på ledningen/hk er rimelig standard nå idag. Pwrswitch eller pwrbtn eller whatever betyr jo det samme. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 EveryGameGamer det står sikkert bra forklart i manualene, men litt uklart når de samme navnene på kablene ikke står i manualene. Kan være jeg bare er blind, men om dere hadde giddet å hjelpe litt til, så er manualene på denne linken: http://download.asro...75%20Pro4-M.pdf - Tusen Tusen Takkk på forhånd! Du kunne vel ikke tatt bilde av nettop den siden isteden? Litt slitsomt å se gjennom hele manualen på et treigt nett... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Husk nå for all del å ha Spacers mellom hovedkortet å kabinettet. Man hører alt for mange historier om grillet hovedkort pga manglede spacere.. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Se på side 40 under "System panel header". Der står alt ifra pwrbtn til pled osv. Lurer på om jeg må skrive det i caps lock for at folk skal lese dette? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Mitt svar øverst her, var også godt nok til at du skal kunne forstå det. Om du ikke klarer å lese manualen, lurer jeg på hvordan du i det hele tatt klarte å plassere hovedkortet Lenke til kommentar
FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Complexity: Hvor mange spacere trenger du? Fikk bare med to i pakken min Beklager til dere andre som tror jeg ikke leser innlegget deres, er første gang jeg bygger en PC så må ha alt inn med teskje. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Er vel minst 12? eller flere? hvor mange hull er det i hovedkortet ditt? Endret 21. april 2013 av Complexity Lenke til kommentar
FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Jeg har 9 hull i hovedkorte mitt, om jeg telte riktig! Men skal det være spacers i alle? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Spacere er jo med kabinettet, i noen kabinett er de pre montert for atx størrelsen. Lenke til kommentar
FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Ja, fikk med spacere i kabinettet, men bare med 2stk i kabinettet har jeg 6stk skruehull som stikker opp, er dette såkalt "pre montert" spacere? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Bilde eller link til kabinettet så man kan se innsiden? Lenke til kommentar
FabianUR1 Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Tror jeg fant ut av det, med en fin video som hjelper meg! Trenger ikke flere spacers, slik jeg forsto det! http://www.youtube.com/watch?v=xkDSEy78UF4 Se fra 2:55 Endret 21. april 2013 av FabianUR1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Ja, men da er det jo bare å gjøre det slik da. Der er stand offs eller spacere ferdig montert for vanlig atx størrelse, men alt du trenger å gjøre er vel bare å skru i en slik stand off/spacer også legge hovedkortet ned på å skru det fast, ikke skru så alt for hardt fast, det skal sitte fast, men ikke ta i så du blir blå i ansiktet. Kan spare deg for irritasjon senere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå