**SweetAngel** Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg ska snart opp til fagprøven som helsefagarbeider i hjemmesykepleieb og selvfølgelig gruer jeg meg... Blir så nervøs. Noen som har tatt fagprøve som helsefagarbeider og kunne tenkt seg å fortelle sine erfaringer og litt hvordan det er lagt opp?(Det må altså være snakk om på ett sykehjem) Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Har du fulgt opp oppgaver og læremål, er medmenneskelig og ryddig så er det ikke noe å grue seg til! Jeg har tidligere tatt fagprøve, og hadde først en teoretisk dag hvor jeg skrev pleieplan og kostplan, og gjennomføring. Så den praktiske delen hvor jeg gjennomførte alt som var planlagt. Så muntlig del hvor jeg begrunnet meg. Og jeg har helsefagarbeider på CV'en. Viktig å lage ryddige, oversiktlige og riktige planer. Finpuss på gjennomførings-delen hvor du tar med både HMS, ergonomi, etikk osv osv. Mange scorer på å få det med. Etikk, hms og ergonomi kan man jo skrive rikt om når det kommer til hjemmesykepleien. Ikke minst tverrfaglig samarbeid. Viktig å vite sin rolle som helsefagarbeider. OG! Man får aldri vasket eller desinfisert hendene nok Også få med hver og en av behovene (fysiske, psykiske, sosiale, åndelige/kulturelle) i pleieplanen. LYKKE TIL 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå