Gå til innhold

Dress til bryllup


Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg neste år og trenger derfor en ny dress. Jeg har liten erfaring med dresser generelt og trenger derfor noen tips.

 

Jeg vil ha en dress jeg også kan bruke ved anledninger etter bryllupet. Tenker en pris på rundt 5k.

 

Jeg har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

Hvor bør jeg kjøpe dress? Noen butikker som er bedre enn andre i den prisklassen? Bor i Bergen.

Hvilken farge? Jeg tenker på svart.

Er det noe spesielt jeg må tenke på hvis jeg skal ha vest til?

 

Har dere noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som brudgom ville jeg (dersom man ikke skal gå i smoking eller kjole og hvitt) seriøst vurdert å spandere på meg en skikkelig skreddersydd (eller i alle fall målsøm + justeringer) dress i en litt høyere prisklasse enn 5k. Greit at man ikke skal "outshine" bruden, men at dressen er av god kvalitet og sitter godt gjør bryllupsbildene enda flottere, og det er en god unnskyldning for å ha en dress som varer og som vil se bra ut i lang, lang tid.

 

Husk også gode sko, og ikke ræl fra moods e.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I denne tråden kan du finne bilder, poster og lignende som kan være nyttige her. Se særlig lenkene helt nederst til artiklene fra Put This On, da de skriver ganske lettfattelige artikler.

 

Vel, relativt highend - Hans H, Vincci og Scabal (Corneliani, E. Zegna, Armani). Ellers så har du Frislid som har målsømprogram og dresser som jeg har forstått gir mye for pengene.

 

(usikker hvlken "linje" Armani Vincci fører, enkelte regnes som elendig, mens andre er relativt gode)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Kan anbefale Italienske Brioni, dog om du får tak i de hjemme på bjerget vet jeg ikke (heller ikke prisene).

 

Bemerke at billig dress er dyr, faktisk vil jeg si at den billigste dressen jeg noensinne kjøpte (i Kathmandu, ikke spør) var utvilsomt den dyreste. Tror jeg brukte den EN gang før den ble "donert" bort, på den annen side er Brioni de billigste (bortsett fra en jeg rotet bort kort tid etter kjøp). De holder rett og slett lengre, klart om du ikke skal bruke den mer en EN gang er det irrelevant (dog idag gifter man seg vel både titt og ofte ;) )

Lenke til kommentar

Kan anbefale Italienske Brioni, dog om du får tak i de hjemme på bjerget vet jeg ikke (heller ikke prisene).

 

Bemerke at billig dress er dyr, faktisk vil jeg si at den billigste dressen jeg noensinne kjøpte (i Kathmandu, ikke spør) var utvilsomt den dyreste. Tror jeg brukte den EN gang før den ble "donert" bort, på den annen side er Brioni de billigste (bortsett fra en jeg rotet bort kort tid etter kjøp). De holder rett og slett lengre, klart om du ikke skal bruke den mer en EN gang er det irrelevant (dog idag gifter man seg vel både titt og ofte ;) )

 

Brioni til et budsjett på 5K? Da må han stjele den.

Lenke til kommentar

BS! Min siste tror jeg ikke kostet mer enn 2-3,000 euro, husker ikke helt men var nok deromkring. Om dere vil ha DYR ta en titt på Kiton, som jeg IKKE anbefalte her.

 

Bain er helt på jordet, de burde bli bønder isteden. Ellers bare observere at det ER godt mulig å få kjøpt en "brukt" tuxedo (hva nå det heter på norks?) til en relativt billig penge, disse har nemlig en tendens til å bli brukt kun EN gang, dvs i bryllup. Klart uansett bør vedkommende huke tak i noen som kan måle ham opp, og kanskje justere litt også. Lykke til ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...