Arnegikkfradøra Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Er svært glad i å drikke te selv, men når jeg tenker meg om, er det ikke så mange av de jeg kjenner som drikker te. I forhold til England, Japan og Kina har ikke Norge er stort forbruk? Det har kanskje noe med historie å gjøre, men kanskje også noe fra hvert enkelt? Mitt spørsmål er til dere som ikke drikker te, hva er grunnen? Endret 21. april 2013 av Arnegikkfradøra Lenke til kommentar
Mrkrisbcs Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Liker det rett og slett ikke... Syns det alltid blir så vassent og lite smak 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det blir litt som å spørre hvorfor folk ikke spiser mer pai... kanskje de ikke har lyst på det eller tenker på det eller spiser det til vanlig? Når det er sagt så tyder veldig mye forskning nå etterhvert på at te har ekstremt helsefremmende evner. Forsøker å drikke mer av det selv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Slike ting har en tendens til å bli selvforsterkende. Fordi få drikker te er det dårlig utvalg av kvalitetste, og derfor drikker færre te. Med andre ord, det er sånn fordi det er sånn.. 3 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Fordi minoriteten av befolkningen her i landet tror Earl Grey og Lipton er det eneste verden har å by på. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Synes te smaker som grumsete vann derfor, drikker kaffi, først pga. koffein nå pga. smaken Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Det lukter skikkelig masse, også smaker det varm utvannet saft uten tilsatt sukker Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Skal man drikke skikkelig te som har smak burde man drikke kjerringrokk-te. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Når du ser på det bosset som er lett tilgjengelig i butikken, så skjønner du hvorfor. 3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 finnes ordentlig te i spesialbutikker 2 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Vi bestiller Fortnum and Mason fra England. Det er virkelig å anbefale Lenke til kommentar
Netj Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg kommer fra Hangzhou, og Hangzhou er bekjent for Longjing Te Det er Green Tea. Vi liker å drikke te slik bilder nedenfor: Vi drikker ikke Earl Grey eller Lipton. Det er ikke godt te. God te lukter veldig fersk og godt, med varmt vann 7 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Drikker mye grønn te, men ikke av den kjipe Lipton kvaliteten du kjøper på Rema. Stikk innom en internasjonal matbutikk og få med deg noe skikkelige greier fra Japan eller Korea Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Fleste av oss meg selv inkludert har nok bare smakt den typiske Lipton osv og vet ikke hvor mye god te det sikkert finnes der ute. Hadde vært spennende å smake på litt forskjellig te egentlig. Sikkert mye godt å smake på... Lenke til kommentar
Arnegikkfradøra Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Interessant. Ut i fra det her så tyder det på at noen liker smaken, andre ikke. Ingenting annet enn smak som avgjør valget? Hmmmm. Lenke til kommentar
Guilty Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Før så hadde jeg bare smakt te som Lipton og det smaker jo vondt.. Men så smakte jeg eplete i Tyrkia og det var jo kjempegodt! Er fortsatt litt dårlig på tedrikkingen siden det er uvant for meg å drikke det men innimellom kjøper jeg litt mer "ordentlig" te Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Før så hadde jeg bare smakt te som Lipton og det smaker jo vondt.. Men så smakte jeg eplete i Tyrkia og det var jo kjempegodt! Er fortsatt litt dårlig på tedrikkingen siden det er uvant for meg å drikke det men innimellom kjøper jeg litt mer "ordentlig" te epleteen i tyrkia er bare sukker du kan få tak i tyrkisk eplete i løsvekt her også http://www.black-cat.no/product.html/tyrkisk-eple-te-1-kg?category_id=45 Lenke til kommentar
Guilty Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 epleteen i tyrkia er bare sukker du kan få tak i tyrkisk eplete i løsvekt her også http://www.black-cat...?category_id=45 Den gjorde hvertfall så jeg fikk øynene opp for te Nå kjøper jeg inn i løsvekt og er veldig glad i skogsbær blant annet Men takk for linken, har ikke sett noe tyrkisk eplete her enda.. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg kommer fra Hangzhou, og Hangzhou er bekjent for Longjing Te Jeg fikk tytpisk lipton-te da jeg var liten og likte det ikke. God kinesisk og japansk te har jeg i de senere år blitt veldig glad i, type Longjing, Oolong eller Matcha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå