PaladinNO Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Slå av alt som heter strømsparing, dvalemodus inkludert - det er ikke er noe annet enn problemer med det. Control Panel -> Power Options -> velg "High Perfomance", trykk så på "Change plan settings" -> sett "Turn off the display" og "Put the computer to sleep" til "Never". Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Slå av alt som heter strømsparing, dvalemodus inkludert - det er ikke er noe annet enn problemer med det. Control Panel -> Power Options -> velg "High Perfomance", trykk så på "Change plan settings" -> sett "Turn off the display" og "Put the computer to sleep" til "Never". du snakker om en Laptop han har en miditower Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) du snakker om en Laptop han har en miditower You trolling? Det er samme opplegg på min Win 7, Sabertooth Z77 desktop - og jeg går utifra dette også gjelder Win 8. Referansen over tok jeg nettopp fra desktopen min. Endret 30. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 You trolling? Det er samme opplegg på min Win 7, Sabertooth Z77 desktop - og jeg går utifra dette også gjelder Win 8. Referansen over tok jeg nettopp fra desktopen min. what? har windows 7- kontroll panel- DE NADA om power options Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Vel, min GLC-00181-pakke har plenty av dem... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 what? har windows 7- kontroll panel- DE NADA om power options mens på min Laptop finner eg det du skrev ovenfor Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Slå av alt som heter strømsparing, dvalemodus inkludert - det er ikke er noe annet enn problemer med det. Control Panel -> Power Options -> velg "High Perfomance", trykk så på "Change plan settings" -> sett "Turn off the display" og "Put the computer to sleep" til "Never". Velger han høy ytelse her så klokker ikke cpu'en seg ned, men hvis han velger "balansert" i stedet så vil den vel gjøre det. Når han kjører Stock er det vel like så greit å velge balansert? Så sette de alternativene som du kom med der i stedet? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Nå skal jeg ikke diskutere OC'ing i det hele tatt, for det har jeg ikke peiling på, men jeg kjører min 3770K stock med alt på Auto i BIOS - og med alle valg gjort som listet ovenfor. Under Avanserte strøm-alternativer kan man velge minste og høyeste CPU-ytelse - jeg har da satt min (som den allerede stod på) til 100%/100%. Vet ikke helt hvordan den virker i praksis, men antall MHz driver uansett å hopper mellom alt i fra ~1600 til ~3900. Endret 30. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Litt annerledes her hos meg. Velger jeg høy ytelse låser den seg på det høyeste og klokker seg ikke ned igjen. Men det kan han jo bare teste selv, så finner han fort ut av det Lenke til kommentar
Coolbeinsen Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Takker for alle svar! funket å skru av dvalemodus som paladin sa så nå funker alt som det skal! har klokket prossesoren (i5 3570k) til 4,2ghz nå - da ligger core voltage på 1,248V - 1,256V (cpu-z) Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Hyggelig å kunne hjelpe. Kveruleringen til en lengre opp var ikke til særlig mye nytte... En annen ting som kan lønne seg, just in case, er å slå av automatisk restart (så får du en gang blåskjerm/BSOD, så står den der og du kan lese av hva som er feil). Høyreklikk på "Computer" (på skrivebordet) -> Advanced system protection -> under "Startup and Recovery", trykk "Settings..." -> hak av "Automatically restart". Jeg vet ikke om dette er sant eller bare en urban legend, men visstnok så la MS inn den funksjonen i Windows som gjorde at maskinen bare restartet seg istedet for å vise en blåskjerm, fordi dem var så lei av klager fra folk hver gang systemet kræsjet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Har gjort det samme jeg og, automatisk omstart er og av på alle mine maskiner. Men i mange tilfeller er det bra at det står på. Bruker dette jeg: WhoCrashed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå