Gå til innhold

CS problemer

Anbefalte innlegg

Sliter med å bevege meg i CS. Når jeg bruker piltaster til å bevege meg, går jeg tregt(samme som walk), men plutselig etter en stund så går det fort igjen helt til jeg trykker en tast i en annen retning da går jeg tregt igjen.

Da jeg bytter til w, a, s og d så funker alt normalt, løper hele tiden.. Hva er dette slags tull?? Dette skjedde etter satt inn nytt skjermkort(9800) men skal jo ikke ha noe med det å gjøre?? prøvd bytte av skjermkort drivere og legge inn hele halflife og cs på nytt, men hjalp ikke.

Dette gjeder bare i CS. Har prøvd i andre fps spill og funker fett der.

Er frustrert. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EYYY, veritas, JforL. haha.

Uansett, svaret er ganske enkelt, man bruker ikke piltastene til å spille cs. og hvis du skal komme med noe ; "men, men" så er svaret

MAN BRUKER IKKE PILTASTENE I CS

og nei, du har helt rett, har ingenting med bytte til nytt skjermkort. tror ikke hl liker piltastene

edit : skriveleif

Lenke til kommentar
Jess.... det er bare n00bs som bruker piltastene!

Og det er bare 'n00bs' som kaller andre 'n00bs' :p

Ikke vent deg for mye, mate.

ATI + Half-Life motoren = en salig smørje av fpsdrops. Men generell treigt tastatur høres ut som for mye tyggegummispising ved Pc'en. ikke bra.

Aldri hørt om noe liknende jeg.

TEst cathalyst 3.7 hos http://www.ati.com, mulig det løser opp litt

|Hit

Lenke til kommentar
Sliter med å bevege meg i CS. Når jeg bruker piltaster til å bevege meg, går jeg tregt(samme som walk), men plutselig etter en stund så går det fort igjen helt til jeg trykker en tast i en annen retning da går jeg tregt igjen.

Da jeg bytter til w, a, s og d så funker alt normalt, løper hele tiden.. Hva er dette slags tull?? Dette skjedde etter satt inn nytt skjermkort(9800) men skal jo ikke ha noe med det å gjøre?? prøvd bytte av skjermkort drivere og legge inn hele halflife og cs på nytt, men hjalp ikke.

Dette gjeder bare i CS. Har prøvd i andre fps spill og funker fett der.

Er frustrert. Kan noen hjelpe meg?

Bruker du teamspeak eller [navn_på_et_annet_teamspeak_lignende_program_jeg_ikke_husker_navnet_på]?? Jeg fikk samme problemet da jeg brukte [navn_på_et_annet_teamspeak_lignende_program_jeg_ikke_husker_navnet_på]. Fant løsningen i en FAQ på programmets nettside

EDIT

HL har ingenting i mot å bruke piltastene. De er da som alle andre taster :shrug:

EDIT2

Fant navnet på proggie jeg hadde problemer med: Ventrilo

Løsning:

Q: I'm using XP and my keyboard keys don't work properly in certain games.

This is a known bug in Microsoft's DirectInput sub-system and only occurs on Windows XP. If you are running 9x or 2000 you will not have these problems.

To elaborate, when you run a game like Counter Strike with Ventrilo on Windows XP and you have the shift key bound in game to make your character walk instead of running then this combination will cause an errant event to be sent to the game making it think that you are pressing the shift key when you really are not. Or, if you use the arrow keys for movement and something else seems to happen in addition to the movement you want.

The problem is DirectInput and only occurs when a program in the background is monitoring the keyboard using the DirectInput interface. As mentioned the problem is only on XP. To prevent this problem from occurring follow these steps.

1) Start ventrilo.

2) Click on setup.

3) Uncheck the "Use DirectInput to detect HotKey"

4) Click OK

5) Disable DirectInput in all Binding lists.

If you have any key binds in Ventrilo (via the bindings editor) then make sure you don't have the DirectInput check box enabled in there either.

Restart Ventrilo and the problem should go away. Please note, that if at any time you re-enable either of these DirectInput options you will need to repeat these steps including the restart of Ventrilo. Once the XP/DirectInput bug is activated you can't stop it until you do all these things.

To my knowledge Ventrilo is the only Voice Comm program that will allow you to accomplish this trick. However, some games (like BF1942 and Ghost Recon) will not allow ventrilo to detect your bind keys or PTT hotkey without the DirectInput option enabled.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...