HSkjorberg Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Hei, jeg kjøpte en jakke på jack and jones i sandvika for to uker siden og har et lite spørsmål om kjøpsloven. Etter jeg hadde kjøpt jakken så jeg at sømmen ved hetten hadde gått opp. Jeg dro da og spurte om de kunne fikse dette og de sa jeg skulle komme tilbake 2 dager senere etter de hadde ringt meg. De ringte aldri men jeg dro likevel. Jakken var ikke der og de sa jeg skulle bli ringt opp når den var klar. Når jeg dro dit en uke senere uten å ha blitt ringt opp var den der men jakken var sydd feil. Jeg ville da ha en ny jakke fordi etter hva jeg har forstått har de valget mellom å fikse jakken eller gi meg en ny. Da sier de at se har 3 forsøk på å få jakken bra. Er dette riktig? Har de virkelig 3 forsøk på å rette opp jakken. Føler jeg har noe rett på kompensasjon for alt bryet jeg har måttet gå gjennom. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 I ditt tilfelle heter det forbrukerkjøpsloven. Og de har to forsøk på å rette opp feilen. Om mangelen er der en tredje gang har de krav på å få kontrollere mangelen, men de kan ikke reparere produktet og levere det tilbake dersom du har krevd å heve kjøpet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå