Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen starter - ingen signal på skjermen

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg bygde en pc for rundt 6 mnd siden, og alt har funket frem til nå. Datamaskinen bare skrudde seg av, og det kommer ingen signal.

Pcen har følgende komponenter:

- corsair ax 850

- corsair venegance low profile 32 gb( eller 16 gb, det er ihvartfall 4 brikker)

-coolermaster storm endforcer

- gigabyte gtx 670 med 3 vifter

- intel i7 3770k

- asus p8z77- v pro

- intel ssd 120 gb

- 2tb western digital black

Kan godt hende jeg har glemt noe.

Greia er at jeg ikke får noe signal uansett. Jeg har lest og søkt overalt, både norsk og engelsk, men finner ingen løsning. Defor lurer jeg på om noen her på forumet kan hjelpe meg ?:)

Jeg har prøvd å restta biosen med det batteriet, jeg har plugget ut alle kabler, for å så sette dem inn igjen, jeg har testa hver enkelt minnebrikke i hver enkelt slot, har testa omtrent alt jeg har funnet.

Hadde noen hjulpet meg, hadde jeg satt utrolig pris på det !

På forhånd takk

Mvh sindre

Endret av sindre8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg surfer på nettet på facebook osv. Når den slo seg av. Forresten, når jeg slår den på, virker ikke musa og tataturet. Vanlighvis lyser det ihvartfall fra tastaturet så fort jeg slår på pcen. Har også prøvd å brule hdmi fremfor dvi, men det virket heller ikke.

Alt av vifter er på, til å med til cpu kjøleren , og alle tre på skjermkortet

Lenke til kommentar

Jeg surfer på nettet på facebook osv. Når den slo seg av. Forresten, når jeg slår den på, virker ikke musa og tataturet. Vanlighvis lyser det ihvartfall fra tastaturet så fort jeg slår på pcen. Har også prøvd å brule hdmi fremfor dvi, men det virket heller ikke.

Alt av vifter er på, til å med til cpu kjøleren , og alle tre på skjermkortet

Dette høres sikkert litt rart ut, men har du et annet tastatur eller mus i huset du kan prøve

?

Lenke til kommentar

Trykk F5 for å oppdatere:)

Hvis du får testet mus+tastatur så hadde det vært fint.

Hvid du ikke får signal da så er det mulig du har fått en jordingsfeil på skjermkortet ditt. Hvis du låner ett skjermkort på mandag å ikke det heller virker, så er det sikkert jordingsfeil. Hvis du sender ditt skjermkort i retur så opplys firma om at det mulig er jordingsfeil og at de ikke skal teste det i benk, som noen ganger ikke registrerer dette og at ditt skjermkort vil da fungere hos dem.

Desverre, har bare det jeg bruker:(

Ok, Lykke til på Mandag da!

Lenke til kommentar

I følge manualen til hovedkortet ditt er det diverse LEDs som lyser dersom det oppstår et problem. Jeg antar du har manualen liggene, hvis ikke så er den her

Og de lydene, de er ganske viktig, de indikerer eventuelle feil.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

De lydene var da jeg skulle feilsøke om det var hovedkortet, så jeg tokk ut alle minnebrikkene, og da begynnte den å pipe, som var meninga ifølge den guiden jeg leste.

Som jeg kan se, er det bare strøm pæren på hovedkortet som lyser, og som det alltid har gjort.

Lenke til kommentar

Det er kun når du tok ut alle RAM-brikkene at den pep, sant?

Videre så kan du koble av absolutt alt som du ikke trenger for at maskinen skal starte, du skal sitte igjen med RAM, hovedkort, CPU og PSU.

Jeg har forresten opplevd et lignende problem, og da var det PSU som var gåen. Dersom du kan låne deler fra venner så vil det bli mye enklere for deg å feilsøke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nettopp testa med en annen kamerat sitt skjermkort, samme problem. Mener kortet er gtx 660 ti om det spiller noe rolle. Har også testet med noen andre minnebrikker også, og fortsatt samme problem. Det sier vel at det ikke er minnebrikker og skjermkortet ?

Lenke til kommentar

Det er kun når du tok ut alle RAM-brikkene at den pep, sant?

Videre så kan du koble av absolutt alt som du ikke trenger for at maskinen skal starte, du skal sitte igjen med RAM, hovedkort, CPU og PSU.

Jeg har forresten opplevd et lignende problem, og da var det PSU som var gåen. Dersom du kan låne deler fra venner så vil det bli mye enklere for deg å feilsøke.

Skjønnte ikke helt hva du mente, mener du at jeg skal koble ut alle vifter osv? :)

Ja, den pep kun når jeg ikke hadde minnebrikker. Vanligvis når datamaskinen virker, piper den under oppstart, men nå piper den ikke i det hele tatt. Betyr det at hovedkortet er i orden?

Lenke til kommentar

Viftene kan du la være, men koble fra alt av harddisker og skjermkort, du kan også prøve å ta ut en av RAM-brikkene i samme slengen. Dette er for å eliminere feilkilder, starter den opp kan du legge til en og en komponent.

I følge manualen så tilser ingen reaksjon at POST har feilet, at ingen piping betyr at den er OK er jeg litt usikker på, men et pip skal si at VGA er funnet, quickboot er av og/eller at tastatur ikke er plugget inn. SOm regel betyr et pip at alt er bra, men du vet vel selv om den har pepet under oppstart når den fungerte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...