bennybone Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hei! Jeg har et utrolig irriterende problem med nettverket på min Samsung, og jeg er usikker på hva som er årsaken. Det har seg slik at signalet plutselig blir svakere, og stopper helt, slik at jeg ikke får brukt internett i det hele tatt. Jeg pleier å deaktivere wifi for så og aktivere igjen, det fungerer. Men det skal uansett ikke være slik! Ingen andre i huset har dette problemet, så det må være min maskin og evt nettverkskortet som strider om hverandre. Jeg har lest litt rundt på nettet om andre med samme problem, men finner ingen løsning. Så det ikke bare meg. Driverne til nettverkskortet er oppdatert, men samme feilen har vart siden jeg kjøpte pcen. Nå skal det også sies at jeg formaterte den dagen jeg kjøpte den, for å installere windows 8, men det var samme problemet før jeg byttet OS også. Noen kloke hoder her inne som har noen forslag, eller kanskje til og med løsninger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Har værti mange ulike problemer knyttet til nettverk, og hva som fungerer eller ei varierer. 01 -Forsøk å flytte PC nærmere router 02 -Sjekk om annet trådløst utstyr kan påvirke nettverket. 03 -Slå av windows sin strømstyring til nettverkspluggen. Fremgangsmåten er beskrevet for Windows 7: 01 -Trykk Start 02 -Velg Enheter og skrivere 03 -Høyreklikk på enheten, og velg Egenskaper 04 -Velg Maskinvare fra menyen øverst 05 -Velg Egenskaper 06 -Velg Endre innstillinger 07 -Under Strømstyring i menyen øverst, fjern avhukingen på: Tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm 04 -Oppdater driveren til nettverkskort eller nettverksplugger i pcen. Pass på at du velger driver til riktig operativsystem og riktig bit (32 eller 64). 05 -Bytt kanal på det trådløse nettverket. Velg helst kanal 1, 6, eller 11. Velg den kanalen færrest av naboene bruker. 06 -Velg å sende på kun ett nettverk, ikke mixed modus. Det vanligste er å sende på G eller N nettverk. Pass på at alt tilkoblet nettverksutstyr støtter det nettverket du velger. 07 -Fjern PDF-leseren adobe reader, og erstatt den med f.eks PDF-XChange viewer: http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer 08 -Oppdater programvaren i den trådløse routeren. Dette sletter routerens oppsett, så noter ned oppsettet før du oppgraderer slik at du kan sette den opp på ny etter oppdateringen. Dette er ihvertfall ting jeg har vært borti, men aner ikke om det hjelper deg. Lenke til kommentar
bennybone Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Tusen takk for svar! Jeg glemte faktisk helt at jeg skrev et emne her på forumet.. hehe! Men jeg klarte å fikse det, alt jeg gjorde var å avinstallere intel's ProSet. Nå går det både raskere og smidigere. Men takk igjen for utfyllende svar, jeg skrev ut tipsene dine så de kan bli brukt hvis noe skjer i heimen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå