Quazer- Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Så jeg kommer til å laste ned en del forskjellige fra distrowatch. Det jeg lurer på som har lite erfaring fra før: * Har alle LiveCD, eller er det noe jeg må se etter? * Hvordan avinstallerer jeg en distro? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Er du nybegynner, vil du sannsynligvis ikke ha så mye å hente utover de mest populære distroene, du kan jo prøve noen av dem og se hvilken du liker best, men å teste over 5 tror jeg ikke er noe særlig poeng før du har litt erfaring. Alle de mest populære har LiveCD/LiveUSB. Du avinstallerer ikke et operativsystem. Det er bare å installere over det gamle. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Du skal ihvertfall finne en rimelig obskur sak om den ikke har mulighet for Live-CD. Hvis du vil prøve mange ulike distroer på kort tid vil jeg anbefale å bruke en virtuell maskin (Virtualbox etc), siden å faktisk installere en distro krever at du rydder plass på harddisken din, formatterer og partisjonerer for hver gang. Man "avinstallerer" en distro på omtrent samme måte som man "avinstallerer" Windows.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Tips: Test med VirtualBox. Guiden er noe utdatert, men det er ganske rett frem. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg begynte med openSUSE når jeg tok i Linux for første gang, og syntes det var veldig greit. Men her er det selvsagt smak og behag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå