Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i dag en Zyxel P2602HWT router som jeg fikk da Telenor installerte fiber her i nabolaget for et par år siden. Hvis det er relevant er linja 50/50 mener jeg å huske.

Routeren har i løpet av det siste året eller noe vært trøblete. Opptil flere ganger om dagen får ikke laptopen min eller mobilen min koblet seg opp til nettet, og jeg må skru av/på ruteren for å få liv i sakene igjen. Dette er et enormt irritasjonsmoment og er noe jeg helst vil kvitte meg med.

Det kan også nevnes at jeg må bruke en extender for å få brukbart internettsignal opp til annen etasje, hvis dette på noen måte påvirker routerens stabilitet. Typisk problemsituasjon: jeg prøver å koble meg opp på extenderen, får beskjeden "nettverket er ikke tilgjengelig" eller noe liknende, prøver å koble meg opp på originalsignalet, får beskjeden "kan ikke koble til nettverket". Da er smerten løs og routeren må deaktiveres.

Jeg har lest flere steder at folk har lignende problemer med samme router så jeg tenker jeg skal kjøpe en ny en. Jeg har ingen krav til routeren annet enn at den gir ut trådløst internett samt har kabelutganger, noe jeg regner med er standard i dag. Den skal også være stabil. Svært stabil.

Noen tips til hva jeg skal kjøpe? Helst en billig router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...