Gå til innhold

Beste 7950?

Anbefalte innlegg

Hva er det beste 7950 kortet, i forhold til støy og overklokkbarhet? Jeg har vurdert MSI sn TwinFrozr, og HIS sin pre-overklokkede (med en vifte).

Asus har jo en, men jeg vet ikke om den er verdt de 300+ kronene den koster...

Alle innspill er ønsket, untenom disse:

• Innlegg som mener jeg er AMD fanboy
  • Innlegg av nVidia fanboys
  • Innlegg av fanboys
  • Innlegg som sier at jeg ikke kan driten om GPUer. Da får dere bare en gjeng på nakken, og det vil dere ikke... Haha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Stock" kjøler kan i noen tilfeller være en fordel hvor luftgjennomstrømningen i kabinettet er dårlig, dette er fordi da blir den varme luften inne i kabinettet dyttet ut. Hvis en bruker en ikke ettermarkeds-kjøler vil det som oftest ikke bli dyttet ut like mye luft bak og temperaturen i kabinettet vil stige. Men hvis kabinettet er godt ventilert i front og bunn, samt topp og bak vil det passe bedre med en ettermarkeds-kjøler.

Hvis du kjøper asus direct cut top, vet du at du vil få en gpu-brikke som er egnet for overklokking, blant de andre brikkene er det litt mer gambling inne i bildet ;)

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

Overrasker at ingen andre foreslår HIS sin. Hvorfor ikke?

Det koster 2395 (med mindre du liker å handle på Pixmania).

Dessverre vet jeg ikke hvor stille HIS er eller ikke er, derfor har jeg ikke anbefalt. På generelt grunnlag har jeg dårlig erfaring med den type vifte som står på HIS med tanke på støy.

Lenke til kommentar

Velg kort fra sapphire. De kortene er både gode, og ser veldig bra ut. De har også en veldig god kjøler, og jeg hører nesten ikke kortet, selv i spill, før jeg skrur vifta manuelt høyt opp. Nå har jeg 7970-kortet, men de er veldig like.

Overklokking er også veldig enkelt, og gratis, så det er ikke noen vits i å kjøpe pre-clocked :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Trenger ikke noe pre-clock. Det fikser jeg selv :)

Ikke tenk på at det er pre-klokket men tenk heller ytelse. Kjølingen er effektiv, lekkert design og bråker ikke noe særlig. Jeg har 2x av 7970 utgaven dems og er utrolig fornøyd. Men men, lykke til uansett.

Velg kort fra sapphire. De kortene er både gode, og ser veldig bra ut. De har også en veldig god kjøler, og jeg hører nesten ikke kortet, selv i spill, før jeg skrur vifta manuelt høyt opp. Nå har jeg 7970-kortet, men de er veldig like.

Overklokking er også veldig enkelt, og gratis, så det er ikke noen vits i å kjøpe pre-clocked :)

Helt enig. Pre-klokket eller ei, om kjølingen bare er bra og det er en rimelig pris så gjør det susen. Om det er pre-klokket så klokker man bare mer om det ønskes. Jeg sier helt klart Sapphire, stor fornøyd med kortene dems.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på at det er pre-klokket men tenk heller ytelse. Kjølingen er effektiv, lekkert design og bråker ikke noe særlig. Jeg har 2x av 7970 utgaven dems og er utrolig fornøyd. Men men, lykke til uansett.

Helt enig. Pre-klokket eller ei, om kjølingen bare er bra og det er en rimelig pris så gjør det susen. Om det er pre-klokket så klokker man bare mer om det ønskes. Jeg sier helt klart Sapphire, stor fornøyd med kortene dems.

Det er sant.

Min er nå klokket til 1100Mhz uten problemer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det er sant.

Min er nå klokket til 1100Mhz uten problemer :)

Du klarer nok en fin 1150/1600 perhaps. Sliter litt med 1200/1700MHz, må nok rett og slett øke volt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...