Talker Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Er det noe som helst jeg kan gjøre får å holde min Vcore mer stabil? Den varierer fra 1,68v-1,69v idle til 1,57v-1,61v load. Noen ideer? Kommer ikke til å skifte PSU siden pc'n er veldig ny... (Chieftec org. PSU) Gjør det ganske vanskelig å overklokke når du enten får for høy VCore under idle eller for lav under load. PS. Er det farlig å kjøre med 1,7v idle? Over lengre tid da? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Du kan prøve og senke kabinett temperaturen, sørg gjerne for kald luft i CPU området. det er her "strømdelen" sitter. Men jeg tviler på at det hjelper stort. Du må nok skifte PSU. Om kabinett er nytt eller gammelt hjelper lite når det ikke er strøm nok. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Saken er at det ikke er mange komponentene som er i maskinen.. 1stk. 120GB harddisk 1stk. Kabinettvifte 1stk. Radeon 9700pro 2stk. CDRom (1skt. 52x brenner og 1stk. dvd-spiller) 2stk. Twinmos ram (1skt. 512MB og 1stk. 128MB) Prosessor på 1,675v (med std. vifte) VDimm på 2,65v Dette kjøres på en 360W std. Chieftec PSU Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 PS. Er det farlig å kjøre med 1,7v idle? Over lengre tid da? Ja er det det? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 PS. Er det farlig å kjøre med 1,7v idle? Over lengre tid da? Ja er det det? Tja, kass prossesor har du a Trodde egentlig det va normalt at Vcore sank, iallefall litt under load? Lenke til kommentar
OndeOlav Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 1.7V er ikke noe ille. Slæpp av. 8) For å holde vcore mer stabil er det en enkel grunnoppskrift: Ny og bedre PSU (les: kraftigere, f.x. Antec 550W) , og kjøling av MOSFETS. MOSFETS er alle de små svarte brikkene som ligger i en klase på hovedkortet ditt en plass (som regel i nærheten av ATX-kontakten). Du finner dem lett ved å føle rundt med fingern helt til du brenner skinnet av deg. Det hjelper masse masse på stabiliteten, iallefall ved høy overklokk. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hva med å sette på ekstra eller større kondensator for Vcore? Xtremesystems forum OcShoot/ Slapps gjorde dette ved testing av Abit NF7. Det samme kan sies om vcore. Den hadde en tendens til å fluktuere før modifikasjonen, samt at kortet helt klart leverte for lav spenning ihht det den ble satt til i bios.Dette stabiliserte seg og en så at spenningen nå la seg ca 0,03V høyere enn det man satte den til i bios. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Men 1,8v under idle over lengre tid på en Intel P4 2,4c prosessor da? Vil vite hva som er lurt å kjøre under lengre tid... Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 1.7V er ikke noe ille. Slæpp av. 8) For å holde vcore mer stabil er det en enkel grunnoppskrift: Ny og bedre PSU (les: kraftigere, f.x. Antec 550W) , og kjøling av MOSFETS. MOSFETS er alle de små svarte brikkene som ligger i en klase på hovedkortet ditt en plass (som regel i nærheten av ATX-kontakten). Du finner dem lett ved å føle rundt med fingern helt til du brenner skinnet av deg. Det hjelper masse masse på stabiliteten, iallefall ved høy overklokk. Du har vel ikke noe bilde du kan markere mosfet'ene på da?Har Asus P4P800 hk... hvis det skulle hjelpe... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 1.7V er ikke noe ille. Slæpp av. 8) 1.7vcore er liksom den "magsike" grensa på intel cpu'er... over det er IKKE anbefalt! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 1.7V er ikke noe ille. Slæpp av. 8) 1.7vcore er liksom den "magsike" grensa på intel cpu'er... over det er IKKE anbefalt! Takker så meget!Men litt irriterende at jeg ikke når den v jeg skal ha under load. Så stiller jeg opp og da får jeg litt mer behagelig v under load, men kan ligge oppe mot 1,8 under idle! :o Men dette bruker jeg ikke selvfølgelig.. Klarte nettopp i skrivende stund å kjøre Prime 95 i 54min med 3113MHz på en 2,4c... (bra?) Dette på et oppsett som gir meg ca. 1,7v under idle... Hadde gjort mer om jeg ikke hadde hatt et sånt spenningsfall under load... :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå