Kokeplate Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Har en ekstern harddisk på ca. 1 tb som ikke vil leses. Når jeg prøver å åpne den i min datamaskin kommer følgende feilmelding: "Stedet er ikke tilgjengelig. M:/ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses. " Denne feilmelding kom etter at jeg førte over en film fra en gammel Windows Xp-pc som jeg har prøvd å ta litt backup fra, og har ingen anelse om hvorfor det skjedde. Det er ingen fysiske skader på harddisken, så vidt jeg vet. Er det mulig å fikse harddisken? Bryr meg lite om det som allerede er på den, men kunne gjerne tenkt meg en fungerende harddisk igjen. Hvordan unngår man slike problemer i fremtiden? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Kan også være USB kontroller kortet som er kaputt for den eksterne disken. Vises USB disken i POST når du starter PC'en? Lenke til kommentar
Kokeplate Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Hva vil det innebære å formatere den, og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Kokeplate Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Hvordan kommer jeg til "POST"? Er post det samme som "Power On Self Test Process" (http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc976730.aspx)? Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hva vil det innebære å formatere den, og hvordan gjør man det? Slette absolutt alt på den. Hvis du får den opp i Min Datamaskin, høyreklikk på den og "formater". Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvordan kommer jeg til "POST"? Er post det samme som "Power On Self Test Process" (http://technet.micro...y/cc976730.aspx)? Det er det samme ja. Ser du den der eller i BIOS, er dert ikke noe galt med USB kontroller. Lenke til kommentar
Kokeplate Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Men hvordan kommer man seg til "Post" eller BIOS? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 POST vil se hver gang du starter PC'en med mindre du ser kun logoen til PC'en eller hovedkortet. Hvordan du kommer in i BIOS avhenger av hvilket hovedkort du har. Asus bruker Del tasten, andre bruker F2, F12 etc. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Du kan også prøve chkdsk m: /r Lenke til kommentar
Kokeplate Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Hei! Har nå formatert harddisken, og alt ser ut til å fungere fint. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå