Nysgjerrig3 Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Jeg trenger en måte å lære meg å drikke svart kaffe på. Jeg kan drikke forskjellige andre typer, men ikke svart. Hvordan? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Spørsmålet er vel heller hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Jeg begynte å drikke kaffe da jeg var 15. Fikk meg sommerjobb på lager, og det første som møtte meg var morgenkaffen på rampa. Fikk en stor kopp kaffe i hånda, og da var det bare å begynne å drikke! Begynn å like kaffe ved å begynne å drikke det! Smaken vokser på deg! Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Spørsmålet er vel heller hvorfor? Hvorfor hva da? Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvorfor hva da? Hvorfor skal man lære å like noe man ikke liker... hvorfor bare ikke la være å drikke? Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Bare trøkk i deg en kaffekopp hver dag, så kommer du til å like det før du aner ord av det. For meg var det vel sånn det begynte. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvorfor du trenger å lære deg å like svart kaffe tror jeg Hansien tenkte på. Som det tidligere er nevnt er det med kaffe som med alt annet, tilvenning. Drikk svart kaffe til du liker det. Prøv gjerne også forskjellige typer (filter, press, instant o.l.) og forskjellige varianter innen de forskjellige typene (mørk, fyldig, etc). -Deluze Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvorfor skal man lære å like noe man ikke liker... hvorfor bare ikke la være å drikke? Vel, kaffe virker oppkvikkende på hodet og sjel, gir økt eneri i kroppen, inneholder rikelig med antioksidanter og kan øke konsentrasjonen din. Dersom du sitter på skolen og er trøtt og ikke klarer å følge med kan en kaffekopp hjelpe deg med å fokusere mye bedre. I tillegg kan kaffe gi en moderat prestasjonsfremmende effekt ved harde utholdenhetsøkter, og studier viser også at det kan øke sexlysten. Og jada, jeg har kilde! Så det er faktisk flere positive sider med å drikke kaffe Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Kan ikke si jeg opplever noe forskjell på meg selv før og etter en kopp kaffe. Men ja, poenget mitt var hvorfor tvinge seg selv til å like noe man i utgangspunktet ikke liker? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) . Endret 31. desember 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Et annet tips er å ha litt melk i kaffen for så å bruke litt mindre for hver gang helt til du er vant til ren kaffe. Men, du kan jo bare fortsette med en melkeskvett i kaffen, er ganske vanlig å ha melk/fløte i kaffen. Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Hvorfor skal man lære å like noe man ikke liker... hvorfor bare ikke la være å drikke? Fordi det er sunnere enn annen type kaffe. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg drakk is-kaffe nesten hver dag i 6 mnd. Etter det hadde jeg blitt så glad i koffein at svart kaffe også smakte godt Lenke til kommentar
Mr. Krangle Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Kaffedrikking er oppskrytt. Ikke ser man mer voksen ut av det, i tillegg får man fort sur mage av det. Og når det kommer til den oppkvikkende effekten er det mye p.g.a. av at det er en varm drikke man heller i seg. Drikk kaffe om du vil ellers lar du være, det er ihvertfall mitt råd. (Jeg har drukket kaffe av og på i 6 år, men liker det fortsatt ikke. Det har kun vært et nødvendig ånde.) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg startet vel å drikke kaffe smått når jeg var ganske liten, med melk. Var vel når jeg startet å jobbe at jeg startet så drikke mye og svart kaffi. Det er vanskelig å si akkurat hvorfor jeg drikker det, men er nok pga koppen er varm og deilig å holde i, deilig å ha noe å drikke på, og smaken er grei, men aller mest er det nok fordi kaffe, men unntak av vann er den mest tilgjengelige drikken i arbeidslivet. Kaffe finner man overalt Trikset er vel bare å drikke og venne seg til det Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 I følge andre kilder blir man immun mot koffein, det er kun endring i inntaksvaner som gjør en forskjell. Begynner/øker du daglig dose virker det oppkvikkende (en stund), og slutter/reduserer du på inntaket blir du trøttere (en stund). Du må gjerne begynne å drikke kaffe, men hvis du tror kaffedrikkere generelt har et kvikkere liv tror jeg du tar feil. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ein grunn til å drikke svart framfor andre typar kaffi er visstnok at svart er sunnast. Uansett, drikk ein kopp svart kaffi kvar dag i 10 dagar. Den 11. dagen so vil du, om ikkje like det, tolerere det. (Med mindre du mislikar svart kaffi so sterkt at du spyr av det, då ville eg ikkje påbyrja dette prosjektet i utgangspunktet) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Drikk normal svart kaffe ti ganger så liker du den Lenke til kommentar
felicity Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Press det i deg til du aksepterer det. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Mitt tips er å begynne med en virkelig god kaffe. Dra til en ordentlig kaffebar og fortell at du ikke liker svart kaffe men ønsker å smake det beste som finnes. De vil da ta virkelig gode kaffebønner, kverne dem på proft utstyr og trakte den med helt riktig temperatur, mengdeforhold og traktetid for å få frem det aller beste i kaffen. En slik euforisk kaffeopplevelse som dette faktisk er kan bidra til at du begynner å sette pris på vanlig svart kaffe. Selv simpel kontorkaffe kan minne deg om ordentlige saker om man legger godviljen til, men det krever altså at du har vært der og opplevd det beste. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå