Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpenbart. Vi gjorde det i min ungdom også. Om enn med litt andre ord for de samme tingene. "Homo" var en slager den gangen også. Men vi vokste stort sett fra det, både de av oss som er for likebehandling av homofile og de som ikke er det. De som ikke vokser det av seg, vel: Man kjenner lusa på gangen, og folk på språkbruken.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noen bruke homo som skjellsord på flere år nå tror jeg.

Det hender jeg og andre bruker "gay" til å beskrive noe, men da er det fordi det faktisk er "gay".

Hva unger gjør på barne- og ungdomskolen er egentlig ikke noe å gjøre med, og ikke er det er enormt stort problem heller spør du meg.

Kids will be kids...

En annen ting er rett og slett at folk må slutte å ta seg så nær av alt hele tiden, og mest av alt at de føler (igjen, her er følelsene igjen) at de må bli beskyttet.

Om det er så lite selvrealisering blant folk nå for tiden at alle er skjøre barn som må behandles med silkehansker mener jeg kanskje det er et problem vi må ta for oss som samfunn fremfor et par barnslige individer i forskjellige aldere.

Lenke til kommentar

En annen ting er rett og slett at folk må slutte å ta seg så nær av alt hele tiden, og mest av alt at de føler (igjen, her er følelsene igjen) at de må bli beskyttet.

Om det er så lite selvrealisering blant folk nå for tiden at alle er skjøre barn som må behandles med silkehansker mener jeg kanskje det er et problem vi må ta for oss som samfunn fremfor et par barnslige individer i forskjellige aldere.

Nuvel, nå vet man ikke alderen til folk her. Men på generelt grunnlag - i den grad det er et samfunnsproblem, hvordan skulle man løse det?

Lenke til kommentar

Å bruke homo støter helt sikkert de homofile som skjelsor, og neger de svarte.

På samme måte støter skjelsordet hore de prostituerte, skjelsordet idiot de mindre intligente, skjelsordet mongo de med Down syndrom, skjeldsordet drittsekk de små drittposene (nå kan ikke drittsekker tenke, så den er kanskje ok).

Poenget er, så og si alle skjelsord krenker noen da man bruker noens tilstand som noe negativt, tror bare vi får akseptere det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det hender jeg og andre bruker "gay" til å beskrive noe, men da er det fordi det faktisk er "gay".

Hva unger gjør på barne- og ungdomskolen er egentlig ikke noe å gjøre med, og ikke er det er enormt stort problem heller spør du meg.

Kids will be kids...

Og hva er "gay" ?

Det er jo hovedsakelig der det kan føre til problemer også. Da barn/ungdom er mer sårbare for sånn.

Lenke til kommentar

husker dere når det var vanlig å bruke "neger" som skjellsord? det ble det slutt på

"Neger" var ikke et skjellsord da jeg voks opp. Skulle man bruke skjellsord sa man "nigger". Men ved å påstå at det er nedlatende, har man fått en selvoppfyllende profeti, slik at det i dag er umulig å si "neger" uten å vite at noen blir irritert/støtt. Nå må man si "svart" som betyr det samme.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal vi tro forsiden har forumet passert 260 000 medlemmer. Om vi bruker et konservavt anslag er 5000 av dem homofile. Kanskje til og med det dobbelte.

Skal vi tro postene i tråder om emnet så er noen tusen "homofobe" også. Så det går opp i opp.

Geir :)

Men hadde forumsledelsen forlangt bilder av forumsdeltagere ville dette kanskje økt antallet av homoer her i forumet?

Eller kanskje ikke?

( Kunne jo hende i værste fall att flesteparten lignet Grisen - men for såvidt har jo også Grisen sine venner ).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Personlig synes jeg det ville være vel så interesant å kunne sette ansikt på de "homofobe". Men de ser vel nokså normale ut de også.

Har av og til forstått det slik at det ikkje er utseendet som er eit teikn på om folk er normale eller ikkje, men det er folk sin behandling av dei med rart utseende som i hovudsak påvirker deira oppførsel. Så ein kan faktisk sei at folk som ser rare ut, er rare på grunn av folks store fokus på utseende når dei behandlar folk desverre. Ikkje at det er så veldig on-topic akkurat :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg tror det er en kombinasjon av mange ting. En viktig side er nok at det virker veldig avmaskuliniserende(er det ett ord?) for mange og om man kanskje er litt redd og usikker vil sikkert en del vise hvor 'tøffe og mandige' de er ved å rakke ned på andre. Samtidig er homo en betegnelse som ofte brukes om de stereotypiske homofile, som jeg antar de fleste homofile ikke relaterer seg til. Der tror jeg 'homsemiljøet, og vi med dem, har en lang vei å gå. De fleste homofile er antagelig hverken femimenn eller fjoller, men helt vanlige folk som liker eget kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...