Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bytte av kranklager på Trek 1200 sl

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Trek 1200 sl som jeg kjøpte ny i ca 2009, men jeg er usikker på om det er en -09 modell. Kranklageret er nå utslitt, og jeg må ha et nytt. Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvilke lager som vil passe inn. Jeg har ikke alle verktøyene som trengs akkurat nå, så får ikke tatt ut det gamle enda heller, men har lyst til å få bestilt nytt kranklager så fort som mulig, slik at jeg slipper å vente så lenge.

På innfestingen står det skrevet "68/108 BB only". Vil det si 68 mm bredt, 108mm fra ytterpunkt til ytterpunkt på krankakselen, og er det engelske gjenger, siden det er en Trek ?

Isåfall har jeg funnet et lager jeg tror kan passe:

http://www.bikeshop.no/Sykkel/Drivverk_Bremser/Kranklager/ISIS/FSA-Platinum-ISIS-68-108mm-Kranklager-ISIS--BSA-68-108-mm--225-gr-FSA00001-p0000004056.aspx

Tror dere dette vil passe inn?

Kom gjerne med forslag til andre rimelige kranklager som kan passe.

Er student, så har ikke alt for mye penger å bruke på dette.

På forhånd takk for svar og hjelp,

-Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken krank står på? påskriften bør bety BSA gjenget* lager, men lageret må både passe rammen og kranken din. Du må ha ISIS krankarmer også for at den du viser til skal passe.

Noen pressfit lagre bruker også 68mm, men da hadde det nok stått en pressfit beskrivelse og ikke bare dimensjoner.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken krank som står på, da jeg som sagt ikke har alt jeg trenger av verktøy til å få tatt det ut enda, men krankarmene er hvertfall ISIS. Er BSA-gjenget lager det samme som de såkalte "Engelske gjengene" (1.37 x 24) ?

BSA står vel for british standard ett-eller-annet, og ja det er det som gjerne kalles engelsk gjenget.

Med isis krankarmer er det bare å bestille. Det skal være standardisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...