Gå til innhold

Statens sløsing

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ikke at mennesker skal kunne eies -- men erkjenner at det ikke er objektivt, da det bare er en menneskeskapt ide som er populær akkurat nå, at mennesker ikke kan eies.

Både i fortiden og i framtiden kan mennesker ønske å eie andre mennesker -- og med nok makt så vil disse menneskene som ønsker det både ha lov til og evnen til å gjøre dette, selv om jeg ikke ønsker det i dag.

At noe kan endre seg betyr ikke at det ikke er objektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så få høre en objektiv grunn til at slaveri er galt.

Nei, jeg motbeviste kun din påstand. Jeg vil ikke være med på en diskusjon hvor jeg skal fremme argumenter for å overbevise deg. Det har vi vært igjennom før, og det fører ingen steder.

Lenke til kommentar

Nei, jeg motbeviste kun din påstand. Jeg vil ikke være med på en diskusjon hvor jeg skal fremme argumenter for å overbevise deg. Det har vi vært igjennom før, og det fører ingen steder.

En flott måte å si at du vet at du tar feil, men ønsker å fortsette å tro på religionen din.

Newsflash:

-Det finnes ikke objektiv etikk

-Fri vilje er en illusjon

Begge deler er logisk umulige.

Lenke til kommentar

Ikke med mindre du har noe veldig slagkraftig å komme tilbake med nei.

Jeg har en slegge?

En flott måte å si at du vet at du tar feil, men ønsker å fortsette å tro på religionen din.

Newsflash:

-Det finnes ikke objektiv etikk

-Fri vilje er en illusjon

Begge deler er logisk umulige.

Da er jeg overbevist.

enlightenment-lotus.jpg

Lenke til kommentar

Joda, jeg bare forsøkte å henlede oppmerksomheten til at det ser ut som om du og AE snakker forbi hverandre grunnen en noe forskjellig forståelse av ordet objektivt.

Om dere ikke blir enige om hvordan dere bruker ordet, kan dere ha de "morro" lenge.

Nei, det var bare at det var litt fokus på objektivitet og jeg sa bare at objektive synspunkter kommer i fra subjektive grunnlag.

Lenke til kommentar

Nei, det var bare at det var litt fokus på objektivitet og jeg sa bare at objektive synspunkter kommer i fra subjektive grunnlag.

Jeg tror ikke dere bruker hverken "subjektiv" eller "objektiv" på helt samme måte. Det oppstår som kjent en viss problematikk som når man diskuterer høy, og en snakker om tørket gress og den andre om vertikal avstand. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...