Gå til innhold

Statens sløsing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Var det ikke sånn at den største utgiftsposten, med minst påvist verdi/avkasting, var nettopp overforbruket av eksterne konsulent-tjenester?

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at den største utgiftsposten, med minst påvist verdi/avkasting, var nettopp overforbruket av eksterne konsulent-tjenester?

:)

Konsulent kommer kun som en konsekvens at man skal blande staten inn i alle deler av samfunnet. Du etterspør jo høy statlig innblanding, ta nå så konsekvensen av ditt standpunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Konsulent kommer kun som en konsekvens at man skal blande staten inn i alle deler av samfunnet. Du etterspør jo høy statlig innblanding, ta nå så konsekvensen av ditt standpunkt.

Jeg etterspør bare den glemte kunsten å bruke vanlig vett og forstand, som gir kompetansen til å løse problemer på lavest mulig nivå

Så hvis jeg har en ideologi - så heter den noe sånt som; nei til det elitistiske samfunnet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Isåfall bør du heve din anarkistiske fane.

Denne litt gamle og litt slitne anarkisten har funnet ut at alt strevet hvor man trodde man bekjempet ett eller annet "vesen", viste det seg at det rammet bare sånne som meg - forskjellen var bare at den andre var plassert av systemet på den andre siden, men ellers var vi kliss like.

Dermed betød det at hver gang jeg trodde jeg vant, tapte jeg litt, fordi jeg samtidig hadde lagd unødige lidelser for andre like uskyldige eller skyldige individer, som meg selv.

Så for å virkelig bli fri, og bekjempe selve "uvesenet", altså "lidelser" - var det den beste løsningen å ikke gjøre noe som helst. Ikke delta i systemet, og ikke bekjemp systemet, annet enn ved å sitte i ro og la systemet være system

Lenke til kommentar

Nei, konsulent kommer i de tilfeller hvor det offentlige blir bedt om å utføre en tjeneste som det offentlige ikke lenger har egne ressurser til å gjøre og må leie de eksternt.

Et passende eksempel på det er det høye konsulentbruket hos vegvesenet for å få sette i gang byggeprosjektene. Hvorfor? Joda, for den siste borgerlige regjeringen privatiserte vekk produksjonsdelen, og hva skjer 10 år seinere? Joda, vegvesenet får skyld for høye eksterne konsulentutgifter, samtidig som de borgerlige er forundret over hvorfor det har skjedd så lite når det gjelder vegbygging og hvorfor det har blitt sløst så mye penger. Kanskje på tide at de borgerlige tar selvkritikk siden de skapte dette opplegget på egen hånd i 2003?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, konsulent kommer i de tilfeller hvor det offentlige blir bedt om å utføre en tjeneste som det offentlige ikke lenger har egne ressurser til å gjøre og må leie de eksternt.

Så det er altså kun benevnelse på stillingen som er forskjellig. Ingen som har protestert på dette. Fremdeles står da min påstand ved lag. At det er statens innblanding i alle deler av samfunnet som er grunnen til at konsulentbruk øker. Samt antall ansatte i staten også øker.

Lenke til kommentar

Så det er altså kun benevnelse på stillingen som er forskjellig. Ingen som har protestert på dette. Fremdeles står da min påstand ved lag. At det er statens innblanding i alle deler av samfunnet som er grunnen til at konsulentbruk øker. Samt antall ansatte i staten også øker.

Ikke alle oppgaver kan gjøres av de private, med mindre du ønsker et mafia-samfunn.

Lenke til kommentar

Da er følgelig inkasso-selskaper per definisjon også mafia-organisasjoner. :p

Egentlig ikke, selv om de er kriminelt grådige.

Inkassoselskaper krever inn penger for en vare kunden har kjøpt men ikke betalt.

Mens staten krever penger for en tjenester vi ikke får, i tillegg til at staten krever beskyttelsespenger og driver med pengeutpressing på veiene osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...