Gå til innhold

Nye deler: Spørsmål ang. strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jeg skal muligens ha meg nytt hovedkort, CPU og CPU kjøler. Det jeg lurer på er om jeg kan beholde min nåværende Strømforsyning på 300W eller om det blir for lite.

Mitt nye system vil se slik ut:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort

AMD Athlon XP 2600 (Thoroughbred)

ATI Radeon 7500

80GB Seagate Barracuda + 120GB Seagate Barracuda

CD-Rom (24x)

NEC 1300A DVD-Brenner

1024 DDR Ram

Systemet jeg kjører nå fungerer fint med 300W strømforsyning, men det har AMD Athlon XP 1800 og et ABiT KR7A-R hovedkort.

Et spørsmål til på tampen hehe.. Vifta på mitt ABiT KR7A-R kort har begynt å bråke noe voldsomt i perioder, noe det aldri har gjort før. Er det en nettbutikk der jeg kan kjøpe en ny slik vifte? Hadde også satt pris på om noen kunnne forklare meg nøyaktig vifte jeg eventuelt hadde trengt :)

Men mitt første spørsmål er viktigst!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, da vet jeg at Strømforsyningen holder :)

Det er hovedkortvifta som sliter. Jeg har veldig lite peil på akkurat dette området. Kan dette bety at også hovedkortet begynner å ta kvelden eller er det mest sannsynlig bare HK vifta som det er noe galt med?

Støyen forsvinner i små perioder men kommer så tilbake. Det virker som HV vifta har problemer med å holde jevn hastighet.

Vil foreksempel en slik vifte fungere som ny HV vifte?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=TTCCSC12

Hvis ja, er det noe mer jeg trenger for å erstatte den jeg har nå med denne?

Lenke til kommentar

Så lenge målene på viftene er like og at viften du ser på kan festes med 4 skruer så skal ikke det være noe problem.

Uansett kan du da like gjerne kjøpe en helt vanlig vifte. Da vil jeg i såfall benytte annledningen til å anbefale Papst vifter som går for å være blandt de bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...