Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Jeg har nå fått en faktura (inkassovarsel) hvor jeg kun har fått oppgitt IBAN, SWIFT, Acc.Nr og Invoice Nr. Har prøvd så godt jeg kan å betale via nettbanken min (Sparebanken Vest), men finner ikke ut av det. Virker som om en må være bedriftskunde, men det er jo mulig det er noe jeg har oversett. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Norsk? I så fall bare kontonummer samt kid eller melding. Annet land: "Betale til utland" Da må du inn med de andre opplysningene. Gjelder og i privat nettbank. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Annet land: "Betale til utland" Da må du inn med de andre opplysningene. Gjelder og i privat nettbank. Finner ikke noe sted å skrive inn disse andre opplysningene. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvilken nettbank har du? Har du funnet "betal til utland"? Det er ikke det samme som å betale en vanlig regning. Helt forskjellig i menyen.. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Sparebanken Vest, som sagt. Ja, jeg har funnet "betal til utland", men der finner jeg kun mangelfull informasjon om hvordan det fungerer, og ikke noen måte å få betalt på. Sparebanken Vest hjelper deg med å overføre penger til bankkunder i utlandet. Dine fordeler Pengene går raskt og trygt til mottakers konto. I Nettbanken kan du om ønskelig registrere betalingene med forfall frem i tid. Du har full kontroll over transaksjonene i forfallsmappen. Benytter du Nettbanken slipper du å kontakte banken hver gang du skal overføre til utlandet. Betalinger til utlandet kan være betaling av regninger til utenlandske selskaper eller overføring av penger til familie med mer. Vi anbefaler at du registrerer betalingen i Nettbanken. Det er raskere, billigere og sikrere enn papirbasert innlevering. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Det høres ut som en utelandsbetaling. IBAN - International Bank Account Number SWIFT - Er den internasjonale koden for banken din. Acc.nr og Invoice (faktura på engelsk) som du henviser til virker mer som en referanse, for selve betalingen er det IBAN og SWIFT som skal benyttes. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Ja, det er greit. Problemet er å få betalt. Jeg finner til og med en infoside hos Sparebanken Vest som forteller hva som må være med, men ikke noe om HVOR jeg skal fylle det inn. Gjennomføre betaling til utlandet Ved betaling til utlandet er det ekstra viktig at de opplysningene du gir er korrekte. Under finner du veiledning for hvordan du fyller ut skjermbildene for utenlandsbetaling i nettbanken. Det jeg lurer på er altså hvordan jeg finner "skjermbildene for utenlandsbetaling i nettbanken". Endret 20. april 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvordan betaler jeg til utlandet? Gå til "Betale og overføre", "Betale" og velg "Betale utland". Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Jeg fant det! Bare synd jeg fikk opp denne meldingen: "Utenlandsbetaling er deaktivert Ta kontakt med Kundeservice på telefon 05555 for å aktivere tjenesten utenlandsbetaling." Nå vet jeg i hvert fall hva jeg må gjøre. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Er du sikker på at det er en ekte faktura og ikke noe lureri ? 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Det er fra DHL, og ikke fra Sarkin Zazzau of Nigeria, så tror det skal være i orden. Endret 20. april 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Jeg har fått flere faktura fra DHL, moms, gebyrer etc, men har betalt til norsk bankkonto Men bra du har kontroll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå