Gå til innhold

Hvordan betaler man faktura med IBAN?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått en faktura (inkassovarsel) hvor jeg kun har fått oppgitt IBAN, SWIFT, Acc.Nr og Invoice Nr.

Har prøvd så godt jeg kan å betale via nettbanken min (Sparebanken Vest), men finner ikke ut av det. Virker som om en må være bedriftskunde, men det er jo mulig det er noe jeg har oversett.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sparebanken Vest, som sagt. Ja, jeg har funnet "betal til utland", men der finner jeg kun mangelfull informasjon om hvordan det fungerer, og ikke noen måte å få betalt på.

Sparebanken Vest hjelper deg med å overføre penger til bankkunder i utlandet.

Dine fordeler

Pengene går raskt og trygt til mottakers konto.

I Nettbanken kan du om ønskelig registrere betalingene med forfall frem i tid. Du har full kontroll over transaksjonene i forfallsmappen.

Benytter du Nettbanken slipper du å kontakte banken hver gang du skal overføre til utlandet.

Betalinger til utlandet kan være betaling av regninger til utenlandske selskaper eller overføring av penger til familie med mer. Vi anbefaler at du registrerer betalingen i Nettbanken. Det er raskere, billigere og sikrere enn papirbasert innlevering.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en utelandsbetaling.

IBAN - International Bank Account Number

SWIFT - Er den internasjonale koden for banken din.

Acc.nr og Invoice (faktura på engelsk) som du henviser til virker mer som en referanse, for selve betalingen er det IBAN og SWIFT som skal benyttes.

Lenke til kommentar

Ja, det er greit. Problemet er å få betalt.

Jeg finner til og med en infoside hos Sparebanken Vest som forteller hva som må være med, men ikke noe om HVOR jeg skal fylle det inn.

Gjennomføre betaling til utlandet

Ved betaling til utlandet er det ekstra viktig at de opplysningene du gir er korrekte. Under finner du veiledning for hvordan du fyller ut skjermbildene for utenlandsbetaling i nettbanken.

Det jeg lurer på er altså hvordan jeg finner "skjermbildene for utenlandsbetaling i nettbanken".

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...