Gå til innhold

Søker Offshore arbeidere!

Anbefalte innlegg

HEI! :)

Jeg er ei koselig jente som driver og skriver master oppgaven min.

I den anledning er jeg ute etter å intervjue offshore arbeidere :)

Det er en uformell og hyggelig samtale som enten kan gjøres via tlf, skype eller et personlig møte. Svarene dine vil behandlet helt konfidensielt! ps: ingen skumle spørsmål :)

Jeg hadde vært super takknemlige hvis du har mulighet til å avse 10 min til en hyggelig samtale med meg :)

Det hadde rett og slett reddet oppgaven min :)

Værsåsnill å ta kontakt om du er interessert!

Hilsen Aurora

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEI! :)

Jeg er ei koselig jente som driver og skriver master oppgaven min.

I den anledning er jeg ute etter å intervjue offshore arbeidere :)

Det er en uformell og hyggelig samtale som enten kan gjøres via tlf, skype eller et personlig møte. Svarene dine vil behandlet helt konfidensielt! ps: ingen skumle spørsmål :)

Jeg hadde vært super takknemlige hvis du har mulighet til å avse 10 min til en hyggelig samtale med meg :)

Det hadde rett og slett reddet oppgaven min :)

Værsåsnill å ta kontakt om du er interessert!

Hilsen Aurora

jeg kan svare skriftlig, da jeg er på jobb og uten tlf dekning nå.

Seilende, Skipselektriker,. 25 år. Jobbet offshore i 6 år. 4/4 rotasjon.

Seilt på Supply, Seismic og ROV fartøyer.

Lenke til kommentar

jeg kan svare skriftlig, da jeg er på jobb og uten tlf dekning nå.

Seilende, Skipselektriker,. 25 år. Jobbet offshore i 6 år. 4/4 rotasjon.

Seilt på Supply, Seismic og ROV fartøyer.

Hei! utrolig snilt at du kan svare :)

Dessverre så har vi gitt opp den skriftlige delen av oppgaven siden det har vært umulig å finne nok folk til å svare på undersøkelsen...vi hadde trengt at ihvertfall 60 stk svarte på et spørreskjema og bedriftene ville ikke sende ut for oss...

Derfor har vi gått over til intervju. Gjerne via tlf hvis det passer.

Hvis det passer for deg så kan jeg ringe når du er tilbake på land igjen? :)

Lenke til kommentar

Da bør du kanskje kontakte service-industrien også. De som f.eks henger under plattformen og pigger rust og maler eller bygger stilas osv. Den typiske "oljedekksarbeideren" vi ser for oss som springer rundt på boredekket neddynket i olje og skrur på drillstrenger etc finnes nesten ikke lenger, og neppe på norsk sokkel..

Endret av Twinflower
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei! utrolig snilt at du kan svare :)

Dessverre så har vi gitt opp den skriftlige delen av oppgaven siden det har vært umulig å finne nok folk til å svare på undersøkelsen...vi hadde trengt at ihvertfall 60 stk svarte på et spørreskjema og bedriftene ville ikke sende ut for oss...

Derfor har vi gått over til intervju. Gjerne via tlf hvis det passer.

Hvis det passer for deg så kan jeg ringe når du er tilbake på land igjen? :)

dette skal sikkert gå bra. Jeg er tilbake på land igjen 1 eller 2 mai.

Så noen dager ut i mai skal passe fint for meg.

Du har ikke spørsmålene i skriftlig format da, så man kan svare skriftlig på det?

Lenke til kommentar

dette skal sikkert gå bra. Jeg er tilbake på land igjen 1 eller 2 mai.

Så noen dager ut i mai skal passe fint for meg.

Du har ikke spørsmålene i skriftlig format da, så man kan svare skriftlig på det?

nja...er ikke helt sikker om det går at intervju objektene skriver selv... jeg kan finne det ut, snakke med veilieder.

ellers er jeg ganske hyggelig på tlf altså ;)

Lenke til kommentar

Har du eksempler på ekstreme arbeidsforhold fra jobben din, skipstrixxy? :) (Nysgjerrig)

under ekstreme arbeidsforhold tenker vi skiftarbeid med lange skift, nattevakter og lange perioder vekk fra hjemmet :)

finn ut av det! Jeg skal stille opp! :-)

Jepp! Det skal jeg :)

ellers får du en tlf ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du eksempler på ekstreme arbeidsforhold fra jobben din, skipstrixxy? :) (Nysgjerrig)

Det kommer an på hva du definerer som ekstremt.

Jeg har hatt tilfeller hvor jeg har vert i masten i sterk storm, liten orkan, for å henge opp igjen radioantenner og gps recievere som har ramlet ned og henger etter kabelen.

Eller jobbing under ekstrem varme i mexico gulfen på seismic, for å finne en elektrisk feil på en maskin. Mens seismic-utstyr til flere millioner er på veg ned til bunns.

Har vært lærling og opplevd dykkere som ikke har fått luft ned til klokken sin. Hvor folk har stått over meg og elektrikeren som var opplæringsansvarlig, at livet til to dykkere ligger i min overordnedes hender nå.

Jeg har vert med maskinister å stått med vann til livet for å finne og tette lekkasjer. Dette hendte på første båten jeg var på. En skikkelig møkkabåt, som begynte å ta inn vann langt uti havet, da en temmelig stor ventil til kjølingen gav etter.

I ett tilfelle har jeg også opplevd brann i et maskinrom, hvor nesten ingen pulver slukkeapparater var i orden.

Mye av dette mener jeg at de fleste som ikke har jobbet på båt, eller offshore får oppleve, og jeg mener at noen av mine opplevelser kan defineres som ekstreme forhold å jobbe i.

Jeg har ikke mer enn 6 års erfaring i sjøfarten, men føler at jeg har fått oppleve veldig mye artig. Og noen ekstreme hendelser, som jeg nok alltid vil huske.

Lørdagsbiffen i kveld, er nok noe av det mindre ekstreme. :-)

Hva med deg Twinflower? ;-)

Det er fremdeles (heldig vis) litt cowboy tilstander i den Norske Handelsflåten, ennå.. Selvom det begynner å bli mye mindre av dette også...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det fårn si skipstrixxy - du har opplevd mye :)

Vi omreisende serviceingeniører opplever ingenting ekstremt ettersom vi alltid følger alle lover, regler, forskrifter og sikkerhetstiltak :yes: (Dessuten er jeg verneombud, så jeg kan ikke innebefatte meg med alskens cowboy-aktiviteter :))

Det mest ekstreme jeg har opplevd er en femten timers flytur med de lange bena mine på økonomiklasse.

Hvis aurora skulle ha behov for en lang og detaljert utgreining så stiller jeg opp på kort varsel

Endret av Twinflower
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi omreisende serviceingeniører opplever ingenting ekstremt ettersom vi alltid følger alle lover, regler, forskrifter og sikkerhetstiltak :yes: (Dessuten er jeg verneombud, så jeg kan ikke innebefatte meg med alskens cowboy-aktiviteter :))

Det mest ekstreme jeg har opplevd er en femten timers flytur med de lange bena mine på økonomiklasse.

Hvis aurora skulle ha behov for en lang og detaljert utgreining så stiller jeg opp på kort varsel

Supert :)

samboeren min jobber også som service ingeniør.... er borte konstant føles det ut som ;)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg driver ikke cowboy jeg heller. Elektrisitet respekterer jeg. Vi er også undelagt masse lover og regler. Men står man med vann opp til halsen, eller har 0 gps kontakt ute i havet, så må man til tider ty til det ekstreme..

Hehe, det med fingeren viser bare at jeg er kanongod i å slipe kniver, og at jeg var temmelig idiot når jeg brukte den!! Hehe... Værneombudet rev seg godt i håret så... :-)

Lenke til kommentar

I mine øyner må det en liten (liten altså) cowboy til for å få jobben gjort. Sånn som reglementet på sokkelen har utviklet seg så koster det trolig mer enn det smaker.

Dessuten, mye commissioning er litt av typen "OK gutter, nå skjer vi hva som skjer når jeg trykker start!" når ting skal testes. Spesielt når man utvikler softwaren på site. Det er da det er gøy og lærerikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...