Trond Olav Løkken Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Virkelig god presentasjon av detaljer og form her. Eleganse i uttrykket. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Et utmerket bilde som vitner om god panorering og eksponering, Erik ! Veldig fint å kunne se detaljene så godt samt at bakgrunnen fremhever fuglene på en fremragende måte ! Kunne en noe lengre lukkertid og en mindre blender vært aktuelt ? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Takk for det. Lengre lukkertid og mindre blender hadde nok vært en fordel, men når situasjonen oppstår, er det lite tid til å vurdere alternativer. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Takk for det. Lengre lukkertid og mindre blender hadde nok vært en fordel, men når situasjonen oppstår, er det lite tid til å vurdere alternativer. Ja det er vanskelig å forutse slike situasjoner og meningen med spørsmålet var vel heller om du bevisst hadde satt disse innstillingene for denne situasjonen eller ikke Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Takk for det. Lengre lukkertid og mindre blender hadde nok vært en fordel, men når situasjonen oppstår, er det lite tid til å vurdere alternativer.Ja det er vanskelig å forutse slike situasjoner og meningen med spørsmålet var vel heller om du bevisst hadde satt disse innstillingene for denne situasjonen eller ikke Jeg bruker veldig mye blenderprioritet, og da på største blender, Så kompenserer jeg for lange lukkertider med øking av ISO. Dette bildet er tatt i motlys, noe som resulterte i kraftig undereksponering. Varierende lys er ganske utfordrene og det kreves nok en del erfaring for å håndtere ulike situasjoner..... ikke minst når de oppstår plutselig. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Jeg bruker veldig mye blenderprioritet, og da på største blender, Så kompenserer jeg for lange lukkertider med øking av ISO. Dette bildet er tatt i motlys, noe som resulterte i kraftig undereksponering. Varierende lys er ganske utfordrene og det kreves nok en del erfaring for å håndtere ulike situasjoner..... ikke minst når de oppstår plutselig. Takk for interessant og lærerik info, Erik ! Endret 20. april 2013 av Birger Mulvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg