kårekloak Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Har en bærbar Acer Aspire 5520G jeg gjerne kunne tenkt meg å oppgradere om dette er mulig. Link: http://panam.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5520/Aspire5520sp2.shtml Specs på denne er blant annet AMD Turion 2,2ghz prosessor og NVIDIA 8400M grafikkort. Pc'n begynner å bli noen år nå, og har i løpet av siste året byttet både til større hardisk og satt i 4GB ram i steden for 2GB, og installert windows 7. Noen som har anbefalinger til nytt hovedkort, CPU, prosessor som kan settes i denne for å få den litt mer "up-to-date"? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Kan ikke oppgradere en bærbar Acer. Søppeldynga neste. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Har en bærbar Acer Aspire 5520G jeg gjerne kunne tenkt meg å oppgradere om dette er mulig. Link: http://panam.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5520/Aspire5520sp2.shtml Specs på denne er blant annet AMD Turion 2,2ghz prosessor og NVIDIA 8400M grafikkort. Pc'n begynner å bli noen år nå, og har i løpet av siste året byttet både til større hardisk og satt i 4GB ram i steden for 2GB, og installert windows 7. Noen som har anbefalinger til nytt hovedkort, CPU, prosessor som kan settes i denne for å få den litt mer "up-to-date"? Mulig jeg tar feil, men tror det kommer til å bli vanskelig å bytte hovedkort, cpu og gpu i en bærbar pc Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 http://forum.notebookreview.com/acer/692884-acer-aspire-5520g-upgrade-9600mgt-ddr3-512mb.html Han karen her oppgraderte sin med ny GPU, så det går. Men du må få tak i et skjermkort som er kompatibelt, ikke alt vil virke. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg hadde klart å oppgrader en bærbar Acer, flere andre her inne hadde også klart det men menigmann klarer ikke dette uten å ødelegge maskinen. Man skal ha hue skrudd på riktig vei og ha langt over snittet peiling på hardware for å klare dette. Lenke til kommentar
kårekloak Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Var litt redd for dette. Synes forøvrig denne pc-en er svært lett å skru på, har skrudd den helt fra hverandre flere ganger, så tenkte om det var lettvindt å bytte innmat i den så hadde det vært topp! Men men, hvor mye må evt byttes for å få det til å fungere sammen..? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det begrenser seg selv av hva hovedkortet støtter. Hvis du vil ha muligheten til å oppgradere en bærbar maskin så må du kjøpe en Clevo maskin fra Multicom. Disse er betydelig enklere å oppgradere enn alt annet på markedet. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Som flere nevner her.. Hovedkortet er nok ikke mulig å oppgradere.. da det ikke er en standard for laptop hovedkort, veldig få modeller som bruker like kort for å si det sånn Men CPU, RAM, harddisk, og evt skjermkort er mulig å bytte Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg hadde klart å oppgrader en bærbar Acer, flere andre her inne hadde også klart det men menigmann klarer ikke dette uten å ødelegge maskinen. Man skal ha hue skrudd på riktig vei og ha langt over snittet peiling på hardware for å klare dette. Tja... Ting som skjermkortet sitter ikke alltid loddet fast, det sitter noen ganger på en MXM-modul som ikke er det aller største hokuspokus å bytte ut. Man må ikke være dataingeniør for å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå