Chavalito Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Okay, jeg har prøvd to ganger i RAID for dummies og viderekommende å spørre om dette, men har ikke fått noe svar på det der, så oppretter en tråd for dette. Jeg har et Adaptec 6805 kontroller kort, og på det kan jeg koble til en 4 GB NAND flash modul, AFM-600, som vil gjøre BBU unødvendig. Er det noen vits å satse på dette eller vil det ikke gjøre noe fra eller til? PC’en er tilkoblet UPS, så strømbrudd er ingen krise, med mindre jeg ikke er hjemme når slikt skjer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg ville faktisk sendt mail til Adaptec om dette spørsmålet. Det er faktisk særdeles få folk som har Adaptec 6 serie, så her er det nok velidig liten sjans å få noen svar. Sist jeg hadde Adaptec var 3 serien. Da med en 12 og 16 porter. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Det var noe slikt jeg var redd for. Jeg skulle nok ha satset på enten LSI eller Areca kort, men fant ingen som forhandlet de kortene i Spania. Ikke at jeg "forsket" så lenge på dette, men i farten ingen frohandler ble funnet. Mulig det blir en tur til USA i juli en gang, så kan jo prøve å få tak i enten LSI eller Areca da. Så noen anbefalinger for RAID kontrollere fra disse to mottaes med takk. Skal brukes til RAID6 med minst 4 HDD. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 MEn du klarer deg nok med Adaptec om du skal bare bruke det til lagring. Adaptec er på ingen måte dårlig! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 De HDD'ene som er på 6805 brukes til lagring og spill. Sånn sett så er det nok fres i det RAID6 opppsettet, trenger neppe noe mer speed & service der. Og da jeg har UPS er det kanskje bortkastete penger å kjøpe den flash modulen, koster ca 190 US. Ingen planer om OS eller noe slikt på 6805 kortet, alt det ligger på 840 Pro via Intel SATA3 porter. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Setter denne til Løst da jeg beholder Adaptec kortet for øyeblikket. Ser egentlig ingen hensikt å kjøpe den 4 GB modulen til masse penger. Sparer dem heller til andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå