Gå til innhold

[Løst] Kjøpe 4 GB NAND flash modul for Adaptec 6805

Anbefalte innlegg

Okay, jeg har prøvd to ganger i RAID for dummies og viderekommende å spørre om dette, men har ikke fått noe svar på det der, så oppretter en tråd for dette.

Jeg har et Adaptec 6805 kontroller kort, og på det kan jeg koble til en 4 GB NAND flash modul, AFM-600, som vil gjøre BBU unødvendig. Er det noen vits å satse på dette eller vil det ikke gjøre noe fra eller til? PC’en er tilkoblet UPS, så strømbrudd er ingen krise, med mindre jeg ikke er hjemme når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noe slikt jeg var redd for. Jeg skulle nok ha satset på enten LSI eller Areca kort, men fant ingen som forhandlet de kortene i Spania. Ikke at jeg "forsket" så lenge på dette, men i farten ingen frohandler ble funnet.

Mulig det blir en tur til USA i juli en gang, så kan jo prøve å få tak i enten LSI eller Areca da. Så noen anbefalinger for RAID kontrollere fra disse to mottaes med takk. Skal brukes til RAID6 med minst 4 HDD.

Lenke til kommentar

De HDD'ene som er på 6805 brukes til lagring og spill. Sånn sett så er det nok fres i det RAID6 opppsettet, trenger neppe noe mer speed & service der. Og da jeg har UPS er det kanskje bortkastete penger å kjøpe den flash modulen, koster ca 190 US.

Ingen planer om OS eller noe slikt på 6805 kortet, alt det ligger på 840 Pro via Intel SATA3 porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...