Joachim Vadseth Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Etter et srømbrudd har tydligvis en av våre eldre servere (DC-en faktisk) som skal fases ut fått korrupt registry og nekter å boote. Dette er en W2k3 x86-server så ikke noe å samle på eller forsøke å reparere egentlig. Jeg har ikke mulighet til å være på jobb i helga, men jeg kan laget et nytt oppsett med W2k8R2 med DC osv i VMWare Workstation. Spørsmålet er da om det er mulig å importere dette i vSphere/ESXi på mandag? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det kan du fint gjøre så lenge du har VMWare Converter. Den tar Workstation VM'et ditt og konverterer og dytter inn en ESX. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Altså konvertere det som en helt vanlig maskin? Tenkte mer å bare ta VM-filene og importere de rett i ESX uten noen form for konvertering. Edit: ser ut som det er ganske greit forklart på vmware.com. Da setter jeg i gang arbeidet. Endret 19. april 2013 av Joachim Vadseth Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Altså konvertere det som en helt vanlig maskin? Tenkte mer å bare ta VM-filene og importere de rett i ESX uten noen form for konvertering. Som sagt, bruk VMware converter. Den vil la deg konvertere Workstation (vmx) VM til ESX-komptibelt VM og dytte det inn på ESX-serveren din for deg automagisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå