V. Haugen Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hevder målingene gjelder for gamle mobiler, ikke dagens smartmobiler.Er dekningskartene misvisende? 1 Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 har alltid dårlig signaler her jeg bor. selv med min nye sony ericsson xperia play.... 2 Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 30min utenfor bergen og kan ikke ringe med telenor sitt mobilnett, data er derimot raskt og fint... 1 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Skulle hatt en GSM fullbølgeantenne for fjellbruk. Blir vel litt i underkant av 40 cm lang antenne for 800 MHz Passer akuratt på sekken. Skikkelig walkie-talkiemobil. Dekning er relativt enkelt i teorien, men i praksis så blir det fort veldig komplisert. Så mye bølger overalt, støy, refleksjoner, vær osv osv. Så mange faktorer som kan spille inn både for det bedre og det verre. Virkeligheten er et komplekst sted... 1 Lenke til kommentar
Mr. Ericsson Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Bruker en nokia telefon med 2 sim kort, henholdsvis NC og TM, farter over store deler av hedmark. En ting er ihvertfall sikkert, Netcom sitt dekningskart er betydelig mer ærlig enn Telenor sitt. Selvskrytet fra Telenor om suveren dekning er noe skikkelig tøys. Merkelig også at det offentlige tilsyn ikke reagerer på dette. Sånn er demokratiet, flott dem passer på hverandre, blårussen og byråkratene. 4 Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 "Er dekningskartene misvisende?" Nei.. De er teoretiske beregnede kart.. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg opplever også Netcom sitt kart som mer ærlig enn Telenor. Mens sistnevnte ofte skryter på seg litt, opplever jeg at Netcom rett som det er faktisk har dekning der de selv mener de ikke har. Bruker Telenor i jobben og Netcom privat, så har god erfaring med begge. Lenke til kommentar
rkjornes Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dekningskartet gjelder ikke for iPhone 5. Den burde hatt et eget dekningkart. Mange steder der det står på kartet at det er dekning, virker ikke telefonen. Lenke til kommentar
ottos Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Javel, sier jeg da for teori og praksis viser seg i mange tilfeller å være på to forskjellige planeter. Jeg har skrevet, stått på steder i Oslo, Måtte flytte på meg selv følgelig for å ringe å klage klaget, klaget og klaget... og når de i andre enden sier at! Neida det er god dekning der du står, , he, he, det er forholdsvis festelig, ikke sant. Sannheten er nok den at om de bruker de teoretiske kartene for utbygging da blir det ikke godt å få brukt mobilen om snaue 2 år. Merkelig at f.eks Telenor har ikke disse problemene i Bangkok, men de er her i Oslo :-) Ottos i 100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg