Gå til innhold

Betale per kolli, eller per sending/bestilling?

Anbefalte innlegg

Når man bestiller noe så stort at det blir delt opp i flere kolli, skal man da betale avgifter som om det var individuelle bestillinger, eller er det noen andre avgifter man må betale i tillegg?

I går fikk jeg 2 stk brev med "melding om ankommet ufortollet sending" med hvert sitt sendingsnummer (referansenummer). Jeg sendte inn kvittering for hver av disse brevene per epost, men innså fort i ettertid at dette kunne være feil, så jeg ringte dem kort etter.

Jeg ble fortalt, slik jeg forstod det, at det ikke var oppgitt noe å betale på noen av kolliene, og at jeg bare måtte vente på pakkene å se. I tillegg ble jeg fortalt at disse to kolliene var allerede sendt ut, og ville være fremme dagen etter.

I dag fikk jeg 3 papir i postkassen. 2 av disse er tilsynelatende identiske, og viser at det er totalt 4 kolli med hvert sitt sporingsnummer og barkode. Den siste lappen har beskrivelse av avgifter, som er følgende:

Varebeløp i NOK: 1153,00

Pris fortolling (inkl MVA): 253,00

Utlagt MVA 252,00

Utlagt toll/avgifter 528,00

Totalt å betale: 1033,00

Avgifter koster altså tett på hva produktet i seg selv koster. Det kan virke som jeg må betale for hver enkelt kolli, eller i hvertfall for hver andre kolli. Er det virkelig slik det skal gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varebeløp i NOK: 1153,00

Pris fortolling (inkl MVA): 253,00

Utlagt MVA 252,00

Utlagt toll/avgifter 528,00

Totalt å betale: 1033,00

Posten har tatt seg 253,- for jobben med å fortolle varene.

Moms (MVA) for varen er 252,-

Toll og avgifter til staten kommer på 528,-

Hvilken type vare har du bestilt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...