Cutthroat Bill Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Når man bestiller noe så stort at det blir delt opp i flere kolli, skal man da betale avgifter som om det var individuelle bestillinger, eller er det noen andre avgifter man må betale i tillegg? I går fikk jeg 2 stk brev med "melding om ankommet ufortollet sending" med hvert sitt sendingsnummer (referansenummer). Jeg sendte inn kvittering for hver av disse brevene per epost, men innså fort i ettertid at dette kunne være feil, så jeg ringte dem kort etter. Jeg ble fortalt, slik jeg forstod det, at det ikke var oppgitt noe å betale på noen av kolliene, og at jeg bare måtte vente på pakkene å se. I tillegg ble jeg fortalt at disse to kolliene var allerede sendt ut, og ville være fremme dagen etter. I dag fikk jeg 3 papir i postkassen. 2 av disse er tilsynelatende identiske, og viser at det er totalt 4 kolli med hvert sitt sporingsnummer og barkode. Den siste lappen har beskrivelse av avgifter, som er følgende: Varebeløp i NOK: 1153,00 Pris fortolling (inkl MVA): 253,00 Utlagt MVA 252,00 Utlagt toll/avgifter 528,00 Totalt å betale: 1033,00 Avgifter koster altså tett på hva produktet i seg selv koster. Det kan virke som jeg må betale for hver enkelt kolli, eller i hvertfall for hver andre kolli. Er det virkelig slik det skal gjøres? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Varebeløp i NOK: 1153,00 Pris fortolling (inkl MVA): 253,00 Utlagt MVA 252,00 Utlagt toll/avgifter 528,00 Totalt å betale: 1033,00 Posten har tatt seg 253,- for jobben med å fortolle varene. Moms (MVA) for varen er 252,- Toll og avgifter til staten kommer på 528,- Hvilken type vare har du bestilt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå